(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» sprawozdanie za I kwartał 2024 r. - gmina Bliżyn
A» Ogłoszenie o możliwości uzyskania dotacji na zadania publiczne z zakresu ratownictwa wodnego
A» Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2023 r
A» INFORMACJA Rejonowej Komisji Wyborczej nr 28 w Kielcach o składzie, siedzibie i pełnionych dyżurach
A» Sprawozdania finansowe Gminy Bliżyn za rok 2023
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2008
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 30.08.2008 r. DO 22.10.2008 r.

    Pani Przewodnicząca !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 30 sierpnia 2008 r. do 22 października 2008 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami:

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 29 sierpnia do 21 października 2008 roku w zakresie spraw dotyczących budżetu gminy wydane zostały trzy zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2008.
    Po stronie dochodowej dokonano zwiększenia budżetu z tytułu dotacji celowych tj. o kwotę 7.500zł przyznaną na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej, o kwotę 11.628zł przyznaną na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, o kwotę 11.540zł przeznaczonej na wdrożenie w okresie lipiec-wrzesień br. ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów. Zmniejszone zostały dochody o kwotę 5.774zł wynikającą z decyzji Wojewody Świętokrzyskiego zmniejszającej dotację celową określoną na wypłaty składek na ubezpieczenia zdrowotne usługobiorców pomocy społecznej.
    W zakresie wydatków budżetowych dokonuje się następujących zmian i przeniesień:
    - w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo z rezerwy budżetowej ogólnej kwotę 4.350zł przeznaczono na uzupełnienie planu na wykonanie przyłącza energetycznego przy polu ogniskowym w Brześciu,
    - w dziale 600 – Transport i łączność z planu zabezpieczonego na usługi transportowe
    i prace koparki kwotę 11.000 zł. przeznaczono na wykonanie umocnienia peronów przystankowych w Płaczkowie, Górkach, Sołtykowie, umocnienie skarpy przy wiacie przystankowej w Gilowie oraz uzupełnienie brakujących środków na wykonanie remontu i malowanie barierek przy mostach na drogach gminnych. Dokonano korekty błędnie zakwalifikowanego wydatku w kwocie 17.000 zł. – remont przejazdów kolejowych, obecnie środki zabezpieczone są w § 4300 zaś winny być w § 4270.
    Zaplanowane środki w kwocie 24.000 zł na wykup gruntów przy ul. Piaskowej na poszerzenia jezdni i budowy chodnika od przepustu do cmentarza przeznaczono na zwiększenie planu na wykonanie znaków drogowych oraz progów zwalniających w Gilowie (koło P. Kozłowskich) i Wojtyniowie ul. Kamienna.
    Dokonano przesunięcia środków w kwocie 25.000zł z zimowego utrzymania dróg powiatowych celem zwiększenia planu na utrzymanie dróg gminnych z przeznaczeniem na wykonanie drobnych robót remontowych w tym: wykonanie ok. 38 mb rowu w korytkach przy ul. Szydłowieckiej od rowu kolejowego do ul. Zgodnej, żużlowanie ul. Planty, uzupełnienie ul. Podleśnej, drogi gminnej Gilów – Zbrojów, drogi wewnętrznej w Górkach, karczowanie krzaków na drodze w Zagórzu, rowu i utwardzenia na ul. Podleśnej w Wojtyniowie, itp.
    - w dziale 750 – Administracja publiczna zwiększony został plan na podróże służbowe zagraniczne radnych Gminy o kwotę 1.000zł, w rozdziale – Promocja przewidywane niewykorzystanie środków na zakupy materiałów przeznaczone zostały na uzupełnienie planu wynagrodzeń bezosobowych o kwotę 3.200zł w celu zawarcia umów o dzieło z twórczynią ludową i artystami występującymi na III Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej oraz na zakup usług o kwotę 9.000zł z przeznaczeniem na występ Chóru Chłopięcego oraz koszty wyjazdu przedstawicieli gminy do Słowenii,
    - w dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa w związku z rozliczeniem przedterminowych wyborów Wójta Gminy Bliżyn dokonano zmian w planie na kwotę 720zł celem dostosowania do rodzajów poniesionych kosztów,
    - w dziale 801 – Oświata i wychowanie dokonano zmian na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie polegających na zmniejszeniu planu budżetowego Gimnazjum ze środków przeznaczonych na korzystanie z Internetu z przeznaczeniem na sfinansowanie kosztów ubezpieczenia nieodpłatnie otrzymanego sprzętu komputerowego. Na wniosek Dyrektora Szkoły w Odrowążku dokonano przeniesienia oszczędności w wynagrodzeniach osobowych na zwiększenie planu na zakup usług remontowych tj. pomalowanie dachu na budynku szkoły oraz założenie krat w sali gimnastycznej,
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonano zmian wynikających ze zwiększenia dotacji oraz zmian na wniosek Kierownika GOPS poprzez zmniejszenie planu niewykorzystanego na zakup usług w ośrodkach interwencji kryzysowej z przeznaczeniem na zawarcie umowy dotyczącej przygotowania dokumentacji Ośrodka do przekazania do archiwum oraz jej wybrakowania. Dokonano również zmian polegających na zabezpieczeniu planu na wynagrodzenia bezosobowe w związku z zawarciem umów z osobami fizycznymi na prowadzenie programów integracyjnych w ramach Programu Integracji Społecznej

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Naukę w roku szkolnym 2008/2009 rozpoczęło 825 uczniów w tym 76 w kl. O, 469 w szkołach podstawowych i 280 w gimnazjum.

    2. Wystąpiono do Wojewody o dotację na przyznanie pomocy finansowej na zakup podręczników dla dzieci rozpoczynających obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne oraz uczniów klas I-III, gdzie dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 351 zł. Na pomoc tą otrzymaliśmy środki w wysokości 9.160,-. Skorzysta z niej łącznie 68 uczniów.

    3. Zakończono przyjmowanie wniosków o przyznanie stypendium szkolnego dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Bliżyn na rok szkolny 2008/2009r. Wpłynęło 345 wniosków.

    4. Złożono wniosek do Starosty Powiatu Skarżyskiego o utworzenie przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Skarżysku - Kamiennej w ramach programu „Bezpieczna i przyjazna szkoła” punktu konsultacyjnego w Zespole Szkół w Bliżynie. Utworzenie punktu ma na celu zwiększenie dostępności do specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców, nauczycieli i uczniów.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. W ramach budowy wodociągu Rędocin wykonano sieć wodociągową, przepompownię wody oraz zbiornik wyrównawczy.

    2. Trwa wydawanie pozwolenia na budowę wodociągów w Górkach przysiółek Górki – Barwinek i Podgórki, Olszyny.

    3. Zakończono budowę wodociągu w Bliżynie ul. Rudowskiego.

    4. Trwa projektowanie wodociągu w miejscowościach Brzeście, Bugaj i Wojtyniów ul. Spacerowa.

    5. Realizowana jest przebudowa budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych. Realizowane są roboty na parterze oraz roboty zewnętrzne.

    6. Wykonano koncepcję zagospodarowania terenu przy GOK i osiedlu mieszkaniowym wg wskazówek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach.

    7. Wykonano projekt Lokalnego Programu Rewitalizacji dla miejscowości Bliżyn oraz Studium wykonalności w celu przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu Rewitalizacja centrum wsi Bliżyn – etap I planowanego do zgłoszenia w ramach naboru wniosku do konkursu z działania 6.2 RPO.

    8. Wykonano przyłącze elektryczne oraz oświetlenie miejsca na ognisko w Brześciu.

    9. Trwa uzgadnianie przebiegu trasy oświetlenia w miejscowościach Mroczków Kamionka i do Sobótki,

    10. Realizowane są projekty na budowę oświetleń w Gilowie przy torach, Bliżyn ul. Wąska i w Brześciu Górnym.

    11. Realizowany jest projekt techniczny na dowieszenie 2 lamp w Odrowążku.

    12. Zakończono wykonanie remontu oświetlenia w miejscowości Gilów.

    13. OSP w Mroczkowie zawarło umowę o dofinansowanie remontu budynku remizy ze „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”.

    14. Wykonane zostały roboty remontowe w ramach remontu budynku OSP w Sorninie również dofinansowanego ze środków „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”.

    15. Wniosek o dofinansowanie przebudowy drogi w Kucębowie Górnym został pozytywnie oceniony pod względem merytorycznym i został zakwalifikowany do drugiego etapu konkursu. W dniu 23.10.2008 r. nastąpi podpisanie pre-umowy o dofinansowanie projektu z RPOWŚ na lata 2007-2013. Starostwo Powiatowe wykonało wszczęcie postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę drogi.

    16. Gmina otrzymała informację o dodatkowym dofinansowaniu remontu dróg dojazdowych do pól w kwocie 15.000 zł.

    17. Zakończone są roboty budowlane związane z remontem drogi dojazdowej w Zagórzu objętej dofinansowaniem z terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.

    18. Starostwo Powiatowe wykonało wszczęcie postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę drogi w Zagórzu.

    19. Zlecono opracowanie studium wykonalności inwestycji dotyczącej budowy drogi w Zagórzu w celu przygotowania wniosku o dofinansowanie z RPOWŚ.

    20. Zawarto umowę z wykonawcą odbudowy drogi gminnej Górki – Barwinek – Mroczków w Górkach.

    21. Wykonano drugie w bieżącym roku koszenie dróg gminnych.

    22. Wykonano szereg drobnych robót remontowych i utrzymaniowych na drogach.

    23. Wniosek o dofinansowanie projektu z RPO dotyczący budowy sali gimnastycznej przy Zespole Szkół w Bliżynie pozytywnie przeszedł ocenę formalną i został skierowany do oceny merytorycznej.

    24. Uzyskano od Starosty Skarżyskiego pozwolenie na budowę infrastruktury towarzyszącej przy projektowanym zalewie bliżyńskim.

    25. Zlecono wykonanie remontu dachu na budynku komunalnym w Mroczkowie oraz Urzędzie Gminy w Bliżynie oraz drobnych robót remontowych powłok malarskich w budynku Urzędu.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydano 9 zarządzeń dotyczących następujących spraw:
    - trzy zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2008r.
    - zmiany zarządzenia nr 1/2008 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 30.01.2008r. w sprawie rozkładu i czasu pracy pracowników samorządowych, obsługi i hydroforni w 2008r.
    - zmiany zarządzenia nr 15/2006 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 30.03.2006 r. w sprawie uchwalenia regulaminu pracy Urzędu Gminy w Bliżynie,
    - zmiany zarządzenia nr 44/2006 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 17.11.2008 w sprawie powołania w urzędzie gminy w Bliżynie Komisji Przetargowej do prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na udzielenie kredytów,
    - powołania Zespołu do spraw aktualizacji Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych,
    - powołania Komisji do przeprowadzenia aukcji na sprzedaż samochodu osobowego,
    - zmiany zarządzenia Nr 11/2005 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 05.04.2005 r. dot. organizacji stałych dyżurów na potrzeby podwyższania gotowości obronnej pastwa oraz utraty mocy obowiązujących niektórych aktów normatywnych Wójta Gminy.

    Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    30.08. udział w festynie rodzin sołeckich w Bliżynie
    31.08. uczestnictwo w I Powiatowym Rajdzie Rowerowym.
    01.09. udział w rozpoczęciu roku szkolnego w szkołach w Mroczkowie i w Bliżynie.
    02.09. udział w audycji radiowej Radia Kielce oraz w spotkaniu dot. iformatyzacji w Starostwie Powiatowym.
    03.09. narada dot. organizacji dożynek powiatowych oraz spotkanie ze strażakami dot. podsumowania akcji gaśniczych.
    04.09. udział w uroczystej sesji Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z okazji 10-cio lecia województwa.
    05.09. uczestnictwo w uroczystości nadania rezerwatowi „Świnia Góra” imienia dr Stanisława Barańskiego.
    07.09. udział w dożynkach powiatowych w Skarżysku – Kam.
    11.09. spotkanie z Panią Dyrektor RZE w Końskich dot. oświetlenia ulicznego w Nowym Odrowązku.
    16.09. udział w spotkaniu otwierającym działalność ” Klubu Seniora” w Bliżynie, udział w zebraniu wiejskim sołectwa Brzeście.
    17.09. prowadzenie obrad Rady Społecznej przy ZOZ oraz uczestnictwo w walnym zgromadzeniu Stowarzyszenia LGD u „Źródeł”.
    18.09. spotkanie z p.o. Nadleśniczego Nadleśnictwa Suchedniów dot. wymiany gruntów.
    20.09. uczestnictwo w projekcie tkackim „WERNIKS,COŁNEK I WISINKA” w Nowym Odrowążku.
    22.09. spotkanie ze Świętokrzyskim Kuratorem Oświaty – Małgorzatą Muzoł oraz posłem Andrzejem Pałysem.
    23.09. spotkanie z Panem Janem Stojkiem – Prezesem MPWiK oraz z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego – Adamem Jarubasem, uczestnictwo w zebraniu wiejskim sołectwa Zbrojów.
    24.09. udział w spotkaniu dot. aktualizacji strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz posiedzenie Zarządu Towarzystwa Przyjaciół Bliżyna.
    25.09. spotkanie w Zakładzie Gazowniczym w Kielcach dot. możliwości rozbudowy sieci gazowniczej na terenie gminy.
    26.09. spotkanie ze Starostą Panem J. Żmijewskim dot. wspólnych inwestycji na drogach powiatowych.
    28.09. udział w zebraniach wiejskich sołectw Sorbin, Gostków i Bliżyn, udział w koncercie w kościele św. Ludwika w Bliżynie
    29.09. podpisanie umowy na małą odnowę wsi dot. OSP w Mroczkowie oraz spotkanie z pełnomocnikiem wojewody ds.informatyzacji województwa
    05.10. uczestnictwo w obchodach „Dnia Tkaczki” w Odrowążku oraz koncercie w Bliżynie.
    06.10. spotkanie ze Zdzisławem Jankowskim – zastępcą Dyrektora Okręgowego Lasów Państwowych w Radomiu dot. możliwości zamiany gruntów oraz spotkanie w Modliszewicach dot. kształcenia liderów wiejskich.
    10.10. spotkanie z Ambasadorem Stanów Zjednoczonych Victorem Ashem w Warszawie.
    12.10. koncert finałowy III Festiwalu muzyki organowej i kameralnej w kościele pw. św. Ludwika w Bliżynie.
    13.10. udział w uroczystych obchodach z okazji Dnia Edukacji Narodowej w szkołach w Bliżynie, Mroczkowie i Odrowążku oraz spotkanie dot. aktualizacji strategii rozwiązywania problemów społecznych.
    14.10. spotkanie z Zarządcą Wspólnot Mieszkaniowych Sołtyków oraz dyrekcją Miejskiej Komunikacji Samochodowej.
    15.10. udział w spotkaniu w Starostwie dot. założeń do ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej.
    16.10. spotkanie z Burmistrzem Końskich w celu omówienia doświadczeń gminy Końskie w kwestii przeprowadzenia referendum na temat gospodarki odpadami.
    17.10. spotkanie z Naczelnikiem ds. nieruchomości Dyrekcji Lasów Państwowych w kwestii pozyskania przez gminę własności działki po byłej składnicy drewna w Bliżynie.
    19.10. udział w imprezie harytatywnej „Modni Filantropi” w Kielcach.
    20.10. spotkanie z Dyrektorem RZGW w Ostrowcu Świętokrzyskim – Stanisławem Wójtowiczem.
    21.10. udział w pasowaniu na ucznia w Szkole Podstawowej w Bliżynie, wręczenie medali za wieloletnie pożycie małżeńskie oraz udział w powiatowej grze obronnej.


    Data wprowadzenia: 2009-01-09 1445
    Data upublicznienia: 2009-01-09
    Art. czytany: 5098 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn