(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Oświadczenia majątkowe pracowników urzędu - stan na dzień 31.12.2023 r.
A» Oświadczenia majątkowe pracowników jednostek podległych - stan na dzień 31.12.2023 r.
A» Oświadczenia majątkowe radnych - stan na dzień 31.12.2023 r.
A» sprawozdanie za I kwartał 2024 r. - gmina Bliżyn
A» Ogłoszenie o możliwości uzyskania dotacji na zadania publiczne z zakresu ratownictwa wodnego
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2008
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 23.10.2008 r. DO 09.12.2008 r.

    Pani Przewodnicząca !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 23 października 2008 r. do 09 grudnia 2008 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami:

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 23 października 2008 roku do 8 grudnia 2008r. w zakresie spraw dotyczących budżetu gminy wydane zostały trzy zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2008.
    - Po stronie dochodowej dokonano zwiększenia budżetu z tytułu dotacji celowych o łączną kwotę 247.257zł na następujące cele:
    - wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku 4.500zł,
    - dofinansowanie pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym 166.378zł,
    - dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” 36.006zł,
    - dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej 1.660 zł,
    - zwrot w drugim terminie podatku akcyzowego zawartego w oleju napędowym wykorzystywanym do produkcji rolnej oraz pokrycie kosztów zwrotu poniesionych przez gminę 5.441zł,
    - sfinansowanie w ramach wdrażania reformy oświaty prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego 132 zł,
    - dofinansowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z przeznaczeniem na wypłatę nagród dla pracowników socjalnych 13.140zł,
    - dofinansowanie wydatków związanych z realizacją zadań zleconych ustawowo gminom z zakresu administracji rządowej 20.000 zł.
    - Na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego zmniejszone zostały dochody o łączną kwotę 105.819zł z tytułu dotacji celowych na zasiłki celowe 29.986zł, na wypłaty świadczeń rodzinnych 59.336zł, wypłaty składek na ubezpieczenie zdrowotne 3.824zł oraz sfinansowanie zakończenia dwuletniego programu pilotażowego nauczania języka angielskiego od I klasy szkoły podstawowej w okresie styczeń – sierpień 2008 roku o kwotę 12.673zł.

    W zakresie wydatków budżetowych dokonuje się następujących zmian i przeniesień:
    - w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo zwiększony został plan o kwotę 5.441 zł z przeznaczeniem na wypłatę w drugim terminie zwrotu podatku akcyzowego dla rolników oraz zwiększone zostały środki na rzecz izb rolniczych o kwotę 30 zł,
    - w dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę w ramach posiadanych środków dokonano zabezpieczenia planu na usuwanie awarii na wodociągu gminnym o kwotę 4.700 zł.
    - w dziale 600 – Transport i łączność zmniejszony został plan środków zabezpieczonych na zimowe utrzymanie dróg o kwotę 11.120 zł z przeznaczeniem na wypłatę odszkodowania i zadośćuczynienia z tytułu doznanego uszczerbku zdrowia w wyniku złamania ręki dla Pani Krystyny Chmolewskiej oraz poniesione koszty sądowe,
    - w dziale 750 – Administracja publiczna zmniejszony został plan środków na wynagrodzenia zabezpieczonych na wypłatę odprawy emerytalnej w kwocie 17.160 zł z przeznaczeniem na wykonanie niezbędnych prac remontowych oraz instalacyjnych w budynku administracyjnym Urzędu Gminy, z rezerwy ogólnej zwiększono plan na promocję gmino kwotę 2.000 zł z przeznaczeniem na wypłatę nagrody dla Prezesa Stowarzyszenia RDEST Pani Urszuli Jędrzejczyk przyznanej przez Wójta Gminy za całokształt jej działalności społecznej i środowiskowej, zwiększono plan środków na wynagrodzenia i pochodne dla pracowników wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej o kwotę 20.000zł, w zakresie utrzymania administracji zwiększono środki na udział w szkoleniach pracowników Urzędu Gminy o kwotę 2.000 zł, na zabezpieczenia planu wynagrodzeń bezosobowych kwotę 2.500 zł w związku ze zleceniem wykonania umowy o dzieło oraz na wyjazdy służbowe o kwotę 2.000 zł,
    - w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonano zmniejszenia planu środków zabezpieczonych na roboty remontowe przy strażnicach oraz środków zabezpieczonych na usługi komunalne o łączną kwotę 10.000 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzeń z tytułu umów-zlecenia i dzieło za roboty remontowo-budowlane wykonywane przez osoby fizyczne oraz zabezpieczenie planu na opłaty za energię elektryczną w budynkach OSP. Oszczędności powstałe w rozdziale Obrona cywilna w kwocie 2.700 zł przeniesione zostały do rozdziału „Pozostała działalność” w celu zakupu elementów odblaskowych dla dzieci i młodzieży szkół w ramach programu „Razem bezpieczniej”, dokonano przeniesienia między paragrafami kwoty 2.600 zł na zakup paliwa dla Posterunku Policji w Bliżynie zgodnie z treścią zawartego porozumienia,
    - w dziale 801 – Oświata i wychowanie kwotę 132 zł pochodzącą z dotacji celowej przeznaczono na pokrycie kosztów związanych z pracą komisji egzaminacyjnej w Szkole Podstawowej w Mroczkowie oraz zmniejszono o kwotę 12.673 zł plan wydatków na finansowanie nauczania języka angielskiego od pierwszej klasy szkoły podstawowej na podstawie faktycznego wykorzystania środków,
    - w dziale 851 - Ochrona zdrowia w ramach środków na przeciwdziałanie alkoholizmowi dokonano przeniesienia kwoty 360 zł na zakup materiałów papierniczych i toneru dla potrzeb GKRPA,
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonano zmniejszenia środków na wypłatę dodatków mieszkaniowych w związku ze zmniejszeniem liczby osób ubiegających się o dodatki o kwotę 9.100 zł, natomiast zwiększono plan środków w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej na zakup wyposażenia, zakup monitora, materiałów biurowych, środków czystości, opłat za Internet oraz opłaty bankowe, dokonano zmian wynikających z decyzji Wojewody Świętokrzyskiego,
    - w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza dotacja celową w kwocie 166.378 zł przeznaczono na sfinansowanie pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym ,
    - w dziale 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska ze środków na remonty oświetlenia kwotę 13.200 zł przeznaczono na zakup energii potrzebnej do oświetlenia dróg,
    - w dziale 926 - Kultura fizyczna i sport kwotę 1.000 zł z rezerwy ogólnej przeznaczono na zakup sprzętu dla sekcji tenisa stołowego działającej przy remizie OSP w Bliżynie.
    - w dziale 926 - Kultura fizyczna i sport z rezerwy ogólnej kwotę 400 zł przeznaczono na zakup wyposażenia stołu bilardowego /kije bilardowe, bile/.

    W omawianym okresie zostało wydane również zarządzenie w sprawie przyjęcia projektu budżetu gminy na 2009 rok i skierowane do Przewodniczącego Rady w celu podjęcia uchwały przez Radę Gminy.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Realizowana jest wypłata stypendiów szkolnych. Łącznie wpłynęło 348 wniosków . Wydano 4 decyzje negatywne ze względu na to, że dochód na osobę w rodzinie przekraczał kwotę uprawniającą do ubiegania się o stypendium tj 351 zł. W pozostałych przypadkach stypendium zostało przyznane na okres 4-ch miesięcy w kwotach 128 lub 102 zł miesięcznie. Stypendia zostały przyznane w dwóch formach: połowa w formie pieniężnej a druga połowa w formie refundacji poniesionych wydatków.

    2. W Szkole Podstawowej w Mroczkowie ogłoszono przetarg na wymianę konstrukcji dachowej ze stropodachu na dach czterospadowy w istniejącej sali gimnastycznej. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi 10 grudnia br.

    3. Zespół Szkół w Bliżynie otrzymał informacje ze Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego w Kielcach o odrzuceniu wniosku „Utworzenie punktów przedszkolnych przy Zespole Szkół – Szkoła Podstawowa w Bliżynie” z powodu nie uzyskania 60% punktów w poszczególnych częściach składowych projektu.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Zakończono budowę wodociągu do miejscowości Rędocin. Zadanie zostało rozliczone.

    2. Uzyskano pozwolenia na budowę wodociągów w Górkach przysiółek Górki – Barwinek i Podgórki, Olszyny.

    3. Na ukończeniu są dokumentacje projektowe zagospodarowania terenu przy GOK i osiedlu mieszkaniowym wg wskazówek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach.

    4. Złożono ramach naboru wniosku do konkursu z działania 6.2 RPO projekt pn. Rewitalizacja centrum wsi Bliżyn – etap I.

    5. Trwa uzgadnianie przebiegu trasy oświetlenia w miejscowościach Mroczków Kamionka. Trwa wydawanie decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji budowa oświetlenia do Sobótki.

    6. Realizowane są projekty na budowę oświetleń w Gilowie przy torach, Bliżyn ul. Wąska i w Brześciu Górnym.

    7. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowej na remont oświetlenia w miejscowości Płaczków Piechotne.

    8. Złożono wniosek o pozwolenie na budowę oświetlenia w Nowym Odrowążku przy drodze powiatowej.

    9. Realizowane są roboty budowlane w OSP w Mroczkowie dofinansowane w ramach „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”.

    10. Rozliczono dotację przyznaną OSP w Sorbinie na wykonanie remontu budynku OSP w Sorbinie ze środków „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”.

    11. Uzyskano pozwolenie na przebudowę drogi w Kucębowie Górnym. Został ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy robót budowlanych.

    12. Rozliczono dotację z terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych przyznaną na remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w Zagórzu i Jastrzębi.

    13. Starostwo Powiatowe wydało pozwolenie na budowę drogi gminnej w Zagórzu. Został złożony wniosek o dofinansowanie projektu z RPOWŚ na lata 2007 – 2013.

    14. Wykonano odbudowę drogi gminnej Górki – Barwinek – Mroczków w Górkach. Rozliczono dotację przyznaną Gminie na odbudowę infrastruktury drogowej przyznanej z Biura ds. Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych. Środki dotacji wpłynęły na konto gminy.

    15. Wykonano inwentaryzacje powykonawcze dróg wybudowanych w ramach inwestycji w 2008 r. w miejscowościach Płaczków Piechotne, łącznik pomiędzy ul. Kamienną i ul. Piaskową, Górki – Barwinek – Mroczków.

    16. Wykonano szereg drobnych robót remontowych i utrzymaniowych na drogach, w tym rów w Mroczkowie Kamionce, odwodnienie w Gostkowie itp.

    17. Dowieziono materiał kamienny w celu utwardzenia dojścia do altany w Brześciu.

    18. Wykonano remont dachu na budynku komunalnym w Mroczkowie oraz Urzędzie Gminy w Bliżynie oraz drobnych robót remontowych powłok malarskich w budynku Urzędu.

    19. Zlecono wykonanie remontu instalacji elektrycznej w budynku Urzędu Gminy.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydano 13 zarządzeń dotyczących następujących spraw:
    - trzy zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2008r.
    - utworzenia funduszu nagród oraz ustalenia regulaminu przyznawania nagród pracownikom Urzędu Gminy,
    - ustalenia dodatkowego dnia wolnego od pracy dla pracowników Urzędu Gminy w Bliżynie,
    - powołania komisji do odbioru i przekazania do eksploatacji inwestycji pn.Odbudowa drogi gminnej nr 9 Górki –Barwinek – Mroczków w miejscowości Górki,
    - zasad używania samochodu niebędącego własnością pracodawcy do celów podróży służbowej oraz ustalenia wysokości stawki za jeden kilometr przebiegu pojazdu
    - utworzenia funduszu premiowego oraz ustalenia regulaminu premiowania
    - powołania Gminnej Komisji Stypendialnej
    - ustalenia warunków jakie powinno spełniać rozliczenie zwrotu wydatków z tytułu pomocy materialnej charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Bliżyn,
    - przyjęcia projektu budżetu Gminy na 2009r.
    - powołania Komisji Konkursowej na „Świętokrzyską Potrawę Świąteczną”
    - sprzedaży samochodu służbowego w drodze negocjacji.


    Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    23.10. podpisanie pre-umowy na budowę drogi gminnej w Kucębowie górnymw ramach PRO, udział w pasowaniu na ucznia w SP Sorbin oraz spotkanie w GOK w Blizynie dot. opracowania Planu Odnowy miejscowości w Gminie Bliżyn w ramach projektu złożonego przez Stowarzyszenie „Kuźnia”
    24.10. udział w Kongresie Gmin Wiejskich w Warszawie
    24.10.-27.10. wizyta w Gminie Grad (Słowenia) w ramach umowy partnerskiej gmin
    28.10. pasowanie na ucznia w SP Odrowążek, udział w spotkaniu informacyjnym dot. programu „Orlik” oraz konferencji Bezpieczny Powiat Skarżyski.
    30.10. udział w posiedzeniu związku ”Planowanie Przestrzenne”, wizyta w Radiu Kielce oraz spotkanie z Dyrektorem Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej w Kielcach.
    01.11. udział wspólnie z Towarzystwem Przyjaciół Bliżyna w kweście przeznaczonej na remont organów.
    04.11. posiedzenie związku między gminnego „Utylizator”
    05.11. udział w posiedzeniu rady społecznej przy SP ZOZ.
    11.11. udział w uroczystościach 90-tej rocznicy odzyskania niepodległości.
    12.11. Uczestnictwo w uroczystej Sesji Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego
    13.11. spotkanie z wójtami Powiatu Skarżyskiego dot. propozycji dalszej współpracy z MKS, spotkanie z Komendantem Powiatowym Policji.
    14.11.- 19.11. kierowanie akcją związaną z zanieczyszczeniem wodociągu gminnego.
    16.11. spotkanie sztabu kryzysowego z Wojewodą Świętokrzyską – Bożentyną Pałką – Korubą oraz Panią poseł Marzena Okłą - Drewnowicz.
    17.11. narada w Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach dot. Narodowego Programu Budowy Dróg.
    19.11. spotkanie w GOK w Bliżynie dot. opracowania strategii rozwiązywania problemów społecznych.
    21.11. udział w akademii SP Bliżyn z okazji „dnia życzliwości”, spotkanie w Świętokrzyskim Biurze Rozwoju Regionalnego dot. kryteriów kwalifikacji lokalnych grup działania.
    23.11. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Bliżyn dot. planów. Urządzenia lasów prywatnych oraz wręczenie nagród dla uczestników biegów przełajowych w ramach PIS
    26.11. złożenie podpisów elektronicznych w ZETO Kielce oraz spotkanie ze skarżyskim oddziałem stowarzyszenia historycznego
    27.11. udział w uroczystej sesji Rady powiatu z okazji 10 – lecia oraz spotkanie z Panią Minister rozwoju Regionalnego dot. wdrażania RPO w woj..świętokrzyskim
    28.11. udział w otwarciu nowej kancelarii notarialnej w Skarżysku – Kam.
    01.12. spotkanie w Urzędzie Gminy w Bliżynie dot. planowania obchodów 600-lecia Bliżyna.
    02.12. spotkanie związku międzygminnego „ Utylizator” dot. planowanego referendum związanego z gospodarką odpadami.
    03.12. szkolenie dla rad lokalnych grup działania w Urzędzie wojewódzkim w Kielcach.
    04.12. udział w uroczystej Sesji Rady Miasta Skarżyska kończącej obchody jubileuszu 85-lecia miasta, złożenie wniosku o dofinansowanie drogi gminnej w Zagórzu w ramach RPO.
    05.12. uczestnictwo w otwarciu cyklu warsztatów dla liderów wiejskich związana z opracowaniem planów odnowy miejscowości, wręczenie nagród laureatom konkursu fotograficznego ”Przystanek Bliżyn”.
    06.12. udział w podsumowaniu programu PIS. organizowanego przez GOK w Bliżynie
    08.12. spotkanie z Komendantem Powiatowym Policji oraz Kierownikiem Posterunku w Bliżynie dot. planu wspólnej kontroli wywozu nieczystości płynnych


    Data wprowadzenia: 2009-01-09 1452
    Data upublicznienia: 2009-01-09
    Art. czytany: 5413 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn