(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Informacja Wójta Gminy Bliżyn o pierwszej sesji Rady Gminy Bliżyn
A» OBWIESZCZENIE PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ z dnia 18 marca 2024 r. o postanowieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie zarządzenia wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego
A» POSTANOWIENIE Nr 365/2024 KOMISARZA WYBORCZEGO W KIELCACH IV
A» Sesja LVI Rady Gminy Bliżyn - 24 kwietnia 2024 r.
A» Zapytanie cenowe Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Odrowążku
  • Urząd Gminy
  • Referat Planowania Przestrzennego, Nieruchomości, Dróg i Ochrony Środowiska -PNO
  • Zadania Referat Planowania Przestrzennego, Nieruchomości, Dróg i Ochrony Środowiska

    Do zadań Referatu Planowania Przestrzennego, Nieruchomości, Dróg i Ochrony Środowiska należy:
    1. W zakresie zadań związanych z inwestycjami kubaturowymi, sportowymi, rekreacyjnymi i drogowymi:
    1) zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych na terenie gminy,
    2) przygotowywanie niezbędnych dokumentów w zakresie realizowanych inwestycji dla potrzeb komisji przetargowej,
    3) przygotowanie projektów umów z wykonawcami na roboty projektowe oraz na roboty budowlano-montażowe w uzgodnieniu z radcą prawnym,
    4) organizowanie nadzoru nad zadaniami remontowymi i inwestycyjnymi,

    5) dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji i remontów,
    6) organizowanie, koordynowanie i kontrola zadań realizowanych w ramach Funduszu Sołeckiego,
    7) prowadzenie rejestru zamówień.
    8) sporządzanie rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych.

    2. W zakresie zadań związanych z gospodarką przestrzenną i nieruchomościami:
    1) kształtowanie polityki przestrzennej w oparciu o zasady określone w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    2) występowanie za stosownymi wnioskami w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    3) dokonywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
    4) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    5) ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz warunków zabudowy w drodze decyzji,
    6) przeprowadzanie ocen oddziaływania na środowisko,
    7) prowadzenie rejestru zabytków i spraw związanych z ochroną zabytków
    8) prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości w sołectwach,
    9) prowadzenie procedury nadawania nazw ulicom, placom oraz ich zmian- przygotowywanie projektów uchwał rady w tym zakresie,
    10) prowadzenie postępowania w zakresie zatwierdzania podziałów i rozgraniczania nieruchomości,
    11) regulacja stanu prawnego nieruchomości pozostających we władaniu gminy, a w szczególności komunalizacja mienia – gospodarowanie mieniem komunalnym,
    12) załatwianie formalności prawnych związanych z nabywaniem i zbywaniem nieruchomości,
    13) wnioskowanie w sprawie wypłaty odszkodowań za grunty przejęte na rzecz gminy pod drogi i ulice,
    14) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    15) załatwianie spraw związanych z administrowaniem lokalami komunalnymi,
    16) wnioskowanie w sprawie ustalania i aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę bądź najem składników mienia komunalnego oraz opłat adiacenckich.

    3. W zakresie rolnictwa i ochrony środowiska:
    1) realizacja zadań wynikających z prawa wodnego,
    2) utrzymanie zbiornika wodnego i urządzeń wodnych w należytym stanie,
    3) zapewnienie bezpieczeństwa miejsc wyznaczonych do kąpieli,
    4) współpraca z kołami wędkarskimi,
    5) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, w tym zwrot części akcyzy paliwowej,
    6) prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa i łowiectwa,
    7) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
    8) sporządzanie gminnego programu opieki nad zwierzętami i realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt,
    9) sporządzanie gminnego programu ochrony środowiska i raportów z jego wykonania,
    10) realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo Ochrony Środowiska,
    11) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody,
    12) opracowanie gminnego planu gospodarki odpadami i sprawozdanie z jego realizacji,
    13) wydawanie decyzji z ustawy o odpadach,
    14) opiniowanie powiatowych i wojewódzkich planów gospodarki odpadami,
    15) prowadzenie ewidencji wyrobów zawierających azbest i prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów,

    16) realizacja zadań z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku
    17) planowanie rocznego zakresu – w ujęciu finansowym i rzeczowym, utrzymania porządku i czystości w gminie,
    18) opiniowanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznanie i wydobywanie kopalin pospolitych,
    19) nadzór nad osobami skazanymi wyrokami sądowymi wykonującymi prace porządkowe.

    4. W zakresie zadań związanych z drogami oraz publicznym transportem zbiorowym:
    1)wykonywanie funkcji zarządcy dróg gminnych - realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych,
    2) realizacja zadań wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,
    3) organizowanie, koordynowanie i kontrola wszelkich prac związanych z utrzymaniem zasobów komunalnych w zakresie dróg gminnych, placów zabaw, miejsc rekreacyjnych i urządzeń drogowych,
    4) zarządzanie siecią dróg gminnych i dróg wewnętrznych stanowiących własność gminy oraz współpraca z zarządcami innych dróg,
    5) zimowe utrzymanie dróg gminnych i ciągów pieszo-jezdnych,
    6) przygotowanie i nadzór nad robotami publicznymi.


    Data wprowadzenia: 2013-07-24 1307
    Data upublicznienia: 2013-07-24
    Art. czytany: 2545 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn