|
|
|
|
|
|
Zarządzenie Nr 44 /2005 Wójta Gminy w Bliżynie - w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych znajdujących się w Urzędzie Gminy w Bliżynie oraz innych jednostek organizacyjnych nie bilansujących samodzielnie
Z dnia: 24 listopada 2005 roku
§ 1.
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w:
1. Urzędzie Gminy w Bliżynie,
2. Ochotniczych Strażach Pożarnych w Nowkach, Sorbinie, Bliżynie,, Mroczkowie, Wołowie i Nowym Odrowążku,
3. Hydroforni w Gostkowie,
4. Budynku po byłej Szkole Podstawowej w Ubyszowie,
5. Środków trwałych,
w terminie od dnia 30 listopada 2005 r. do dnia 15 stycznia 2006 roku
§ 2.
Powołuje się na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej – Pana Mariusza Walachnia i na jego wniosek członków zespołów spisowych wchodzących w skład komisji inwentaryzacyjnej:
1/ Zespół I dla przeprowadzenia spisu z natury w Urzędzie Gminy w składzie:
- Agnieszka Prościńska
- Halina Ślęzak
- Marzena Jeżewska-Boczek
2/ Zespół II dla przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych znajdujących się na terenie gminy i wyposażenia hydroforni w składzie:
- Bożena Chyb
- Anna Miernik
- Andrzej Pietrzyk
3/ Zespół III w składzie dla przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych w używaniu Ochotniczych Straży Pożarnych:
- Zdzisław Kuźdub
- Katarzyna Cichocka
- Grzegorz Patura
§ 3.
Ustala się punkty inwentaryzacyjne i podaje się personalia osób materialnie odpowiedzialnych za punkty :
1. Urząd Gminy w Bliżynie – Wójt Gminy Tomasz Rokita - osoby prowadzące ewidencję :
1/ Maria Pisarek – wyposażenie Urzędu,
2/ Józefa Mołdawa - środki trwałe,
2. Magazyn obrony cywilnej i wyposażenie akcji posłańczej– Halina Boczek
3. Hydrofornia Gostków – Zbigniew Durski, Tomasz Durlik, Zbigniew Kuszewski
4. Gospodarka komunalna – Katarzyna Ptaszek
5. Ochotnicza Straż Pożarna w Nowkach – Krzysztof Wojda
6. Ochotnicza Straż Pożarna w Sorbinie – Ryszard Kopeć, Dąbrowski Józef
7. Ochotnicza Straż Pożarna w Bliżynie – Piotr Ciura, Wojciech Gołębiewski, Zbigniew Jedliński
8. Ochotnicza Straż Pożarna w Mroczkowie – Jan Sztab
9. Ochotnicza Straż Pożarna w Wołowie - Janusz Czerwonka
10. Ochotnicza Straż Pożarna w Nowym Odrowążku - Leon Rot, Czesław Olejarz
11. Szkoła Podstawowa w Ubyszowie – Waldemar Pogodziński
12. Zapasy materiałów na składzie - Cichocka Katarzyna, Mucha Stanisław, Ptaszek Katarzyna, Kuźdub Zdzisław, Miernik Anna
§ 4.
Inwentaryzację należy przeprowadzić wg stanu na dzień 30 listopada 2005r. obejmując środki trwałe oraz środki trwałe w używaniu oraz wg stanu na dzień 31 grudnia 2005 r. obejmując środki pieniężne, należności i zobowiązania, środki trwałe w budowie oraz druki ścisłego zarachowania.
§ 5.
Ustala się czynności inwentaryzacyjne wymienione w planie inwentaryzacji należące do obowiązków służb wyszczególnionych w poniższej tabeli:
Lp. |
Rodzaj czynności inwentaryzacyjnych |
Służby jednostki zobowiązane do wykonania czynności inwentaryzacyjnych |
I. |
Inwentaryzacja w drodze spisu z natury |
|
|
1.Wykonanie spisu z natury oraz kontrola prawidłowości spisu |
Komisja inwentaryzacyjna |
|
2.Wycena i ustalenie wartości spisanych z natury składników majątku oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych |
Główny księgowy |
|
3. Ustalenie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych |
Komisja inwentaryzacyjna |
|
4.Postawienie i umotywowanie wniosków co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych |
Komisja inwentaryzacyjna |
|
5. Ocena przydatności gospodarczej objętych spisem składników majątku oraz postawienia i umotywowania wniosków dotyczących zagospodarowania zapasów zbędnych i nadmiernych, usunięcia nieprawidłowości w przechowywaniu zapasów oraz wszelkich innych nieprawidłowości w gospodarowaniu składnikami majątku stwierdzonych w czasie spisu |
Komisja inwentaryzacyjna
|
|
6. Ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych i rozliczenie inwentaryzacji. |
Główny księgowy |
II.
|
Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald z kontrahentami |
|
|
1. Sporządzenie i wysłanie do kontrahentów wyciagów z kont celem uzgodnienia sald |
Główny księgowy |
|
2. Potwierdzenie prawidłowości sald wynikających z wyciągów nadesłanych przez kontrahentów |
Główny księgowy |
III. |
Inwentaryzacja w drodze weryfikacji stanu ewidencyjnego |
|
|
1. Ustalenie stanu ewidencyjnego i porównania go z odpowiednimi dowodami. |
Główny księgowy |
|
2. Ustalenie różnic inwentaryzacyjnych, ich wyjaśnienie i rozliczenie oraz ujęcie w księgach rachunkowych. |
Główny księgowy |
|
3. Sporządzenie protokołu wykazującego rezultaty weryfikacji. |
Główny księgowy |
§ 6.
1.Składniki majątku niepełnowartościowe, nadmierne należy spisać na oddzielnych arkuszach.
2. Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji:
- oznaczenia wywieszkami,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji środków trwałych i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej do dnia spisu,
- uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu i innych urządzeniach ewidencyjnych.
3. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
§ 7.
Zobowiązuje Komisje Inwentaryzacyjną do:
1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie zasad weryfikowania w drodze inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów wykazanych w księgach rachunkowych,
3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
5. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo - budżetowego w terminie pięciu dni po terminie zakończenia spisu.
§ 8.
Członków Komisji czynię odpowiedzialnym za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 9.
Przyjmuje się dzień 15 stycznia 2006 roku jako termin zakończenia prac przez Komisję Inwentaryzacyjną.
§ 10.
Wykonanie zarządzenia porucza się Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Przewodniczącemu Komisji co do podjęcia decyzji wynikających z przeprowadzonej inwentaryzacji .Sekretarzowi Gminy.
Wójt Gminy Bliżyn
Tomasz Rokita
Data wprowadzenia: 2005-12-06 1026 Data upublicznienia: 2005-12-06 Art. czytany: 3033 razy
|
Wiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Gminy w Bliżynie
czynny w godz.:
poniedziałek - piątek: 730 - 1530
Urząd Stanu Cywilnego
Dowody osobiste
Ewidencja Ludności
godz. przyjęć
poniedziałek 745 - 1500
wtorek-piątek 745 - 1400
Kasa godziny otwarcia:
Poniedziałek | 830-1430 | Wtorek | 800-1200 | Środa | 800-1400 | Czwartek | 800-1200 | Piątek | 800-1200 |
adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
/1cqce463n2/skrytka
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat różnych
31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
|
|
|