| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Zarządzenie  Nr 44 /2005 Wójta Gminy w Bliżynie - w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych znajdujących się w Urzędzie Gminy w Bliżynie oraz innych jednostek organizacyjnych nie bilansujących samodzielnie
  Z dnia: 24 listopada 2005 roku
  § 1.  
 
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w:  
1. Urzędzie Gminy w Bliżynie, 
2. Ochotniczych Strażach Pożarnych w Nowkach, Sorbinie, Bliżynie,, Mroczkowie, Wołowie i Nowym Odrowążku, 
3. Hydroforni w Gostkowie, 
4. Budynku po byłej Szkole Podstawowej w Ubyszowie, 
5. Środków trwałych, 
w terminie od dnia 30 listopada 2005 r. do dnia 15 stycznia 2006 roku 
 
§ 2.  
 
Powołuje się na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej – Pana Mariusza Walachnia i na jego wniosek członków zespołów spisowych wchodzących w skład komisji inwentaryzacyjnej: 
  
1/ Zespół I dla przeprowadzenia spisu z natury w Urzędzie Gminy w składzie: 
- Agnieszka Prościńska 
- Halina Ślęzak 
- Marzena Jeżewska-Boczek 
 
2/ Zespół II dla przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych znajdujących się na terenie gminy i wyposażenia hydroforni w składzie: 
- Bożena Chyb 
- Anna Miernik 
- Andrzej Pietrzyk 
 
3/ Zespół III w składzie dla przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych w używaniu Ochotniczych Straży Pożarnych: 
- Zdzisław Kuźdub 
- Katarzyna Cichocka 
- Grzegorz Patura 
  
§ 3. 
 
Ustala się punkty inwentaryzacyjne i podaje się personalia osób materialnie odpowiedzialnych za punkty : 
1. Urząd Gminy w Bliżynie – Wójt Gminy Tomasz Rokita - osoby prowadzące ewidencję : 
1/ Maria Pisarek – wyposażenie Urzędu, 
2/ Józefa Mołdawa - środki trwałe, 
2. Magazyn obrony cywilnej i wyposażenie akcji posłańczej– Halina Boczek 
3. Hydrofornia Gostków – Zbigniew Durski, Tomasz Durlik, Zbigniew Kuszewski 
4. Gospodarka komunalna – Katarzyna Ptaszek 
5. Ochotnicza Straż Pożarna w Nowkach – Krzysztof Wojda 
6. Ochotnicza Straż Pożarna w Sorbinie – Ryszard Kopeć, Dąbrowski Józef 
7. Ochotnicza Straż Pożarna w Bliżynie – Piotr Ciura, Wojciech Gołębiewski, Zbigniew Jedliński 
8. Ochotnicza Straż Pożarna w Mroczkowie – Jan Sztab 
9. Ochotnicza Straż Pożarna w Wołowie - Janusz Czerwonka  
10. Ochotnicza Straż Pożarna w Nowym Odrowążku - Leon Rot, Czesław Olejarz  
11. Szkoła Podstawowa w Ubyszowie – Waldemar Pogodziński 
12. Zapasy materiałów na składzie - Cichocka Katarzyna, Mucha Stanisław, Ptaszek Katarzyna, Kuźdub Zdzisław, Miernik Anna 
 
§ 4. 
 
Inwentaryzację należy przeprowadzić wg stanu na dzień 30 listopada 2005r. obejmując środki trwałe oraz środki trwałe w używaniu oraz wg stanu na dzień 31 grudnia 2005 r. obejmując środki pieniężne, należności i zobowiązania, środki trwałe w budowie oraz druki ścisłego zarachowania. 
 
§ 5. 
 
Ustala się czynności inwentaryzacyjne wymienione w planie inwentaryzacji należące do obowiązków służb wyszczególnionych w poniższej tabeli: 
 
 
 
 
Lp.  |  
 
Rodzaj czynności inwentaryzacyjnych  |  
 
Służby jednostki zobowiązane do wykonania czynności inwentaryzacyjnych  |   
 
 
I.  |  
 
Inwentaryzacja w drodze spisu  z natury  |  
 
   |   
 
 
   |  
 
1.Wykonanie spisu z natury oraz kontrola prawidłowości spisu  |  
 
Komisja inwentaryzacyjna  |   
 
 
   |  
 
2.Wycena i ustalenie wartości spisanych z natury składników majątku oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych  |  
 
Główny księgowy  |   
 
 
   |  
 
3. Ustalenie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych  |  
 
Komisja inwentaryzacyjna  |   
 
 
   |  
 
4.Postawienie i umotywowanie wniosków co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych  |  
 
Komisja inwentaryzacyjna  |   
 
 
   |  
 
5. Ocena przydatności gospodarczej objętych spisem składników majątku oraz postawienia i umotywowania wniosków dotyczących zagospodarowania zapasów zbędnych i nadmiernych, usunięcia nieprawidłowości w przechowywaniu zapasów oraz wszelkich innych nieprawidłowości w gospodarowaniu składnikami majątku stwierdzonych w czasie spisu  |  
 
Komisja inwentaryzacyjna  
   |   
 
 
   |  
 
6. Ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych i rozliczenie inwentaryzacji.  |  
 
Główny księgowy  |   
 
 
II.  
   |  
 
Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald z kontrahentami  |  
 
   |   
 
 
   |  
 
1. Sporządzenie i wysłanie do kontrahentów wyciagów z kont celem uzgodnienia sald  |  
 
Główny księgowy  |   
 
 
   |  
 
2. Potwierdzenie prawidłowości sald wynikających z wyciągów nadesłanych przez kontrahentów  |  
 
Główny księgowy  |   
 
 
III.  |  
 
Inwentaryzacja w drodze weryfikacji stanu ewidencyjnego  |  
 
   |   
 
 
   |  
 
1. Ustalenie stanu ewidencyjnego i porównania go z odpowiednimi dowodami.  |  
 
Główny księgowy  |   
 
 
   |  
 
2. Ustalenie różnic inwentaryzacyjnych, ich wyjaśnienie i rozliczenie oraz ujęcie w księgach rachunkowych.  |  
 
Główny księgowy  |   
 
 
   |  
 
3. Sporządzenie protokołu wykazującego rezultaty weryfikacji.  |  
 
Główny księgowy  |  
  
 
§ 6. 
 
1.Składniki majątku niepełnowartościowe, nadmierne należy spisać na oddzielnych arkuszach. 
 
2. Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji: 
- oznaczenia wywieszkami, 
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji środków trwałych i innych składników majątkowych  oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej do dnia spisu, 
- uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu i innych urządzeniach ewidencyjnych. 
 
3. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.  
 
§ 7. 
 
Zobowiązuje Komisje Inwentaryzacyjną do: 
1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych, 
2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie zasad weryfikowania w drodze inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów wykazanych w księgach rachunkowych, 
3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,  
4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji, 
5. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo - budżetowego w terminie pięciu dni po terminie zakończenia spisu. 
 
§ 8. 
 
Członków Komisji czynię odpowiedzialnym za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym. 
 
§ 9. 
 
Przyjmuje się dzień 15 stycznia 2006 roku jako termin zakończenia prac przez Komisję Inwentaryzacyjną. 
 
§ 10. 
 
Wykonanie zarządzenia porucza się Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Przewodniczącemu Komisji co do podjęcia decyzji wynikających z przeprowadzonej inwentaryzacji .Sekretarzowi Gminy.  
 
Wójt Gminy Bliżyn 
Tomasz Rokita
  Data wprowadzenia: 2005-12-06 1026 Data upublicznienia: 2005-12-06 Art. czytany: 3610 razy
  
 |  
 Wiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
 |  
| 
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Gminy w Bliżynie 
czynny w godz.: 
poniedziałek - piątek: 730 - 1530 
 
Urząd Stanu Cywilnego 
Dowody osobiste 
Ewidencja Ludności 
godz. przyjęć 
poniedziałek 745 - 1500 
wtorek-piątek 745 - 1400 
 
Kasa godziny otwarcia: 
| Poniedziałek | 830-1430 |  | Wtorek | 800-1200 |  | Środa | 800-1400 |  | Czwartek | 800-1200 |  | Piątek | 800-1200 |  
  
 
adres skrytki ESP na platformie ePUAP: 
/1cqce463n2/skrytka 
 
 Dziennik Ustaw 
 Monitor Polski 
 
Nr rachunku bankowego: 
Konto do opłat różnych 
31 8520 0007 2001 0010 5688 0001  
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn  
 
Nr rachunku bankowego: 
Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci) 
84 8520 0007 2004 0010 5688 0061  
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn 
 |  
| 
 |  
 
 |