(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Bliżyn do Programu 'Gmina Przyjazna Seniorom - Ogólnopolska Karta Seniora - edycja Gmina Bliżyn'
A» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
A» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
A» Ogłoszenie o sesji w dniu 27 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w OSP w Bliżynie
A» Ogłoszenie Wójta Gminy Bliżyn z dnia 19.11.2024 r. w sprawie nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, zamiany, dzierżawy i najmu.
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania - rok 2006
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 15.12.2005 r. DO 06.02.2006 r.

    Panie Przewodniczący !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !


    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 15 grudnia 2005 r. do 6 lutego 2006 r.
    W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
    sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 15 grudnia 2005 r. do 3 lutego 2006r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2005.
    Dokonano zmniejszenia dochodów budżetowych w dziale 852 – Opieka społeczna, rozdz. 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, § 2030 – Dotacje celowe przeznaczone z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 4.800 zł,
    Przenosząc tę kwotę do rozdz. 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, § 2030 – Dotacje celowe przeznaczone z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 4.800 zł dokonując sprostowania otrzymanej dotacji między rozdziałami.
    Po stronie wydatkowej budżetu dokonano przeniesień środków w następujących działach:
    W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę w związku z nasileniem się awarii na wodociągu gminnym dokonano zwiększenia planowanych środków na usługi remontowe o kwotę 5.500 zł pochodzącą z przewidywanych oszczędności oraz z rezerwy budżetowej,
    W dziale 600 – Transport i łączność z powstałych oszczędności na zadaniach inwestycyjnych m.in. przy budowie chodnika w Brześciu oraz drodze w Górkach kwotę 11.800zł przeznaczono na sfinansowanie skruszenia gruntu skalistego w obrębie ul. Sobieskiego i ul. Rudowskiego w Bliżynie i zimowe utrzymanie dróg, natomiast z rezerwy budżetowej kwotę 2.600zł przeznaczono na wykonanie uszkodzonej wiaty przystankowej w Odrowążku,
    w dziale 750 – Administracja publiczna dokonano zwiększenia planu na energię elektryczną i gaz zużywane w budynku administracyjnym w kwocie 3.000zł oraz na zwiększone koszty ubezpieczenia mienia komunalnego kwotę 1.000 zł
    - W dziale 751 w zakresie finansowania wyborów uzupełniających do rady gminy zmniejszone zostały środki na zakupy materiałów biurowych i przeznaczone na pokrycie kosztów transportu do lokalu wyborczego, za pełnienie dyżuru na stanowisku ewidencji ludności oraz obsługę kancelaryjną wyborów,
    - W dziale 754 z przewidywanych oszczędności uzupełniony został plan środków na zakup paliwa do samochodów strażackich, przegląd techniczny samochodu oraz na pokrycie kosztów zużycia energii elektrycznej,
    - W dziale 801 oraz dziale 854 – na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie przewidywane oszczędności w poszczególnych pozycjach Gimnazjum przeznacza się na uzupełnienie wyposażenia w pracowniach komputerowej oraz zakup zmywarki z funkcją wyparzania do stołówki szkolnej,
    - na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Odrowążku przewidywane oszczędności z zakupu opału przeznacza się na zakup drzwi wejściowych antywłamaniowych do budynku szkoły oraz montaż rolet w pracowni komputerowej,
    Dokonano przeniesienia środków w ramach paragrafów oraz rozdziałów na wnioski Dyrektorów poszczególnych placówek tj.: w Szkole Podstawowej w Bliżynie przewidywane oszczędności w kwocie 6.100zł spowodowane niższym odprowadzaniem składek ubezpieczeniowych w związku z wypłatami zasiłków chorobowych, niewykorzystaniem środków na delegacje służbowe oraz mniejszym zużyciem gazu i przeznaczone zostały na zakup wyposażenia do pracowni językowej, zakup dysków do komputera, zabawek dla klas zerowych oraz naprawę sprzętu. Przewidywane oszczędności w planach finansowych Gimnazjum w kwocie 4.360zł zostały przeznaczone na zakup komputera do funkcjonowania programu „Płatnik” oraz koszty delegacji służbowych nauczycieli. Z przewidywanych kwot oszczędności w Szkole Podstawowej w Odrowążku m..in. z zakupu materiałów i energii dokonano przeznaczenia środków na prace związane z zabezpieczeniem pracowni internetowej, naprawę rynien, zabezpieczeń śniegowych, założenie balustrad i poręczy na klatkach schodowych zgodnie z zaleceniami służb sanitarnych. Zmian w planach finansowych Szkoły Podstawowej w Mroczkowie dokonano przeznaczając powstałe oszczędności w składkach ubezpieczeniowych oraz zakupie energii elektrycznej i gazowej w ogólnej kwocie 18.912zł na dokonanie wymiany instalacji elektrycznej zasilającej salę gimnastyczną i kuchnię. W Szkole Podstawowej w Sorbinie oszczędności w kwocie 8.648zł powstałe m.in. w wynagrodzeniach osobowych w związku zatrudnieniem nauczyciela religii z mniejszym stażem i stopniem awansu zawodowego i przeznaczone zostały na uzupełnienie planu składek ubezpieczeniowych oraz na zakup materiałów do wykonania obudowy kaloryferów, wyposażenie sali informatycznej, zakup farb.
    W dziale 851 – Ochrona zdrowia w zakresie finansowania podstawowej opieki zdrowotnej na wniosek Dyrektora SP ZOZ niewykorzystane środki na remont pomieszczeń w kwocie 5.000zł zostały przeznaczone na zakup materiałów do remontu oraz na pokrycie kosztów sporządzenia projektu technicznego i programu dostosowania budynku do wymagań Ministerstwa Zdrowia. W zakresie wydatkowania środków na przeciwdziałanie alkoholizmowi plan niewykorzystanych środków w wysokości 2.300 zł został zaangażowany na zakup usług w związku ze zmianą formy realizacji zadań ujętych w rocznym harmonogramie.
    - W dziale 852 - na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonano przeniesienia powstałych oszczędności w odpisach na fundusz świadczeń socjalnych, podróżach służbowych oraz usługach niematerialnych przeznaczając środki m. in. na pokrycie kosztów pogrzebu dla osoby samotnej bez źródeł dochodu, zwiększenie planu świadczeń w zakresie zasiłków rodzinnych zgodnie z przepisami, na zakup znaczków pocztowych i materiałów niezbędnych do instalacji komputera. na zakup programu finansowo-księgowego, uzupełnienie planu składek na ubezpieczenie społeczne oraz na badania lekarskie opiekunek.
    W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska oszczędności powstałe na wywozie śmieci w kwocie 2.500zł przeznacza się na opłaty za energię elektryczną i remont oświetlenia.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Ze względu na bardzo niskie temperatury dyrektorzy placówek szkolnych zgodnie z § 18 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach podjęli decyzję o zawieszeniu zajęć szkolnych w następujących terminach:
    · 23 i 24 stycznia br.– SP w Odrowążku
    · 24 i 25 stycznia br. – ZS w Bliżynie
    · 24 stycznia br. SP Sorbin i SP Mroczków.
    Mrozy spowodowały również zamarzniecie przyłącza wodociągowego w Zespole Szkół w Bliżynie, Awaria została usunięta przez pracowników Urzędu Gminy.
    2. W związku z ostatnimi wydarzeniami na Śląsku dyrektorzy szkół podjęli wzmożone czynności mające na celu usunięcie zalegającego śniegu na dachach budynków szkolnych.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. W grudniu nastąpił odbiór I etapu robót budowlanych realizowanych w ramach Budowy odwodnienia ul. Sobieskiego w Bliżynie polegającego na wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami ulicznymi. Ze strony gminy została podpisana umowa na współfinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Budżetu Państwa w ramach ZPORR.
    2. Zakończone i rozliczone zostały roboty w ramach III etapu budowy wodociągu gminnego w miejscowościach Bliżyn, Jastrzębia i Wojtyniów ul. Podleśna. Kontynuowana jest budowa IV etapu w miejscowości Jastrzębia. Silne mrozy na krótki czas przerwały roboty.
    3. Wykonany został projekt drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Brześciu.
    4. Projekt chodnika w ciągu drogi krajowej na odcinku Gilów – Bliżyn został przekazany do GDDKiA w celu uwzględnienia inwestycji w budżecie zarządcy drogi krajowej na 2006 r.
    5. Wykonano oświetlenie drogi gminnej Górki za torami.
    6. Rozpoczęto roboty budowlane na budowie oświetlenia drogi krajowej nr 42 na odcinku Gilów – Górki.
    7. Projektowana jest kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie.
    8. Realizowane są roboty budowlane w ramach przebudowy kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Został już wykonany znaczny zakres robót Ze względu na mrozy i zalegający śnieg nie można wykonywać robót zewnętrznych. Spowodowały one konieczność zmiany terminu zakończenia robót.
    9. Zakończono I etap „Rewitalizacji obiektów zabytkowych w Bliżynie”. Po rozliczeniu z wykonawcą został złożony wniosek o płatność, który został pozytywnie zweryfikowany przez służby Marszałka Województwa. Obecnie oczekujemy na refundację kosztów.
    10. Została zawarta umowa na budowę wodociągu w miejscowości Górki. Zakończenie robót zgodnie z umową nastąpi latem 2006 r.
    11. W grudniu została podpisana umowa na projektowanie Zalewu Bliżyńskiego. Zakończenie prac projektowych winno nastąpić latem 2006 r.
    12. Trwają pracę projektowe planu zagospodarowania przestrzennego dla Bliżyna, Brześcia i Bugaja. Zlecono aktualizację podkładów geodezyjnych.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 9 zarządzeń dotyczących następujących spraw : wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 r.– 2 zarządzenia , powołania kierownika kancelarii tajnej w Urzędzie Gminy w Bliżynie, przeprowadzenia zwykłego postępowania sprawdzającego, powołania administratora systemu informatycznego, powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia pisemnego przetargu nieograniczonego na wynajem lokalu użytkowego w budynku strażnicy OSP w Nowkach, rozkładu i czasu pracy pracowników samorządowych, obsługi hydroforni w 2006 roku, regulaminu pracy Urzędu w Bliżynie, zatrudnienia dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie.

    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    19.12. udział w posiedzeniu Zarządu Związku Międzygminnego „Utylizator”,
    28.12. negocjacje w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska dot. pożyczki na przebudowę systemu grzewczego w SP Odrowążek ,
    29.12. spotkanie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Skarżysku- Kam. dotyczące dalszego funkcjonowania punktu obsługi bezrobotnych w Bliżynie oraz podpisanie umowy w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska ,
    03.01. spotkanie z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w Urzędzie Gminy Bliżyn ,
    od 4.01. do 26.02. zwolnienie lekarskie.


    Data wprowadzenia: 2006-02-16 0956
    Data upublicznienia: 2006-02-16
    Art. czytany: 5320 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn