(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Obwieszczenie GG.6220.2.2023 dot. zebrania dowodów do wydania decyzji środowiskowej
» Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Bliżyn do Programu 'Gmina Przyjazna Seniorom - Ogólnopolska Karta Seniora - edycja Gmina Bliżyn'
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
» Ogłoszenie o sesji w dniu 27 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w OSP w Bliżynie
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania - rok 2006
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 15.12.2005 r. DO 06.02.2006 r.

    Panie Przewodniczący !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !


    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 15 grudnia 2005 r. do 6 lutego 2006 r.
    W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
    sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 15 grudnia 2005 r. do 3 lutego 2006r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2005.
    Dokonano zmniejszenia dochodów budżetowych w dziale 852 – Opieka społeczna, rozdz. 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, § 2030 – Dotacje celowe przeznaczone z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 4.800 zł,
    Przenosząc tę kwotę do rozdz. 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, § 2030 – Dotacje celowe przeznaczone z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 4.800 zł dokonując sprostowania otrzymanej dotacji między rozdziałami.
    Po stronie wydatkowej budżetu dokonano przeniesień środków w następujących działach:
    W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę w związku z nasileniem się awarii na wodociągu gminnym dokonano zwiększenia planowanych środków na usługi remontowe o kwotę 5.500 zł pochodzącą z przewidywanych oszczędności oraz z rezerwy budżetowej,
    W dziale 600 – Transport i łączność z powstałych oszczędności na zadaniach inwestycyjnych m.in. przy budowie chodnika w Brześciu oraz drodze w Górkach kwotę 11.800zł przeznaczono na sfinansowanie skruszenia gruntu skalistego w obrębie ul. Sobieskiego i ul. Rudowskiego w Bliżynie i zimowe utrzymanie dróg, natomiast z rezerwy budżetowej kwotę 2.600zł przeznaczono na wykonanie uszkodzonej wiaty przystankowej w Odrowążku,
    w dziale 750 – Administracja publiczna dokonano zwiększenia planu na energię elektryczną i gaz zużywane w budynku administracyjnym w kwocie 3.000zł oraz na zwiększone koszty ubezpieczenia mienia komunalnego kwotę 1.000 zł
    - W dziale 751 w zakresie finansowania wyborów uzupełniających do rady gminy zmniejszone zostały środki na zakupy materiałów biurowych i przeznaczone na pokrycie kosztów transportu do lokalu wyborczego, za pełnienie dyżuru na stanowisku ewidencji ludności oraz obsługę kancelaryjną wyborów,
    - W dziale 754 z przewidywanych oszczędności uzupełniony został plan środków na zakup paliwa do samochodów strażackich, przegląd techniczny samochodu oraz na pokrycie kosztów zużycia energii elektrycznej,
    - W dziale 801 oraz dziale 854 – na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie przewidywane oszczędności w poszczególnych pozycjach Gimnazjum przeznacza się na uzupełnienie wyposażenia w pracowniach komputerowej oraz zakup zmywarki z funkcją wyparzania do stołówki szkolnej,
    - na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Odrowążku przewidywane oszczędności z zakupu opału przeznacza się na zakup drzwi wejściowych antywłamaniowych do budynku szkoły oraz montaż rolet w pracowni komputerowej,
    Dokonano przeniesienia środków w ramach paragrafów oraz rozdziałów na wnioski Dyrektorów poszczególnych placówek tj.: w Szkole Podstawowej w Bliżynie przewidywane oszczędności w kwocie 6.100zł spowodowane niższym odprowadzaniem składek ubezpieczeniowych w związku z wypłatami zasiłków chorobowych, niewykorzystaniem środków na delegacje służbowe oraz mniejszym zużyciem gazu i przeznaczone zostały na zakup wyposażenia do pracowni językowej, zakup dysków do komputera, zabawek dla klas zerowych oraz naprawę sprzętu. Przewidywane oszczędności w planach finansowych Gimnazjum w kwocie 4.360zł zostały przeznaczone na zakup komputera do funkcjonowania programu „Płatnik” oraz koszty delegacji służbowych nauczycieli. Z przewidywanych kwot oszczędności w Szkole Podstawowej w Odrowążku m..in. z zakupu materiałów i energii dokonano przeznaczenia środków na prace związane z zabezpieczeniem pracowni internetowej, naprawę rynien, zabezpieczeń śniegowych, założenie balustrad i poręczy na klatkach schodowych zgodnie z zaleceniami służb sanitarnych. Zmian w planach finansowych Szkoły Podstawowej w Mroczkowie dokonano przeznaczając powstałe oszczędności w składkach ubezpieczeniowych oraz zakupie energii elektrycznej i gazowej w ogólnej kwocie 18.912zł na dokonanie wymiany instalacji elektrycznej zasilającej salę gimnastyczną i kuchnię. W Szkole Podstawowej w Sorbinie oszczędności w kwocie 8.648zł powstałe m.in. w wynagrodzeniach osobowych w związku zatrudnieniem nauczyciela religii z mniejszym stażem i stopniem awansu zawodowego i przeznaczone zostały na uzupełnienie planu składek ubezpieczeniowych oraz na zakup materiałów do wykonania obudowy kaloryferów, wyposażenie sali informatycznej, zakup farb.
    W dziale 851 – Ochrona zdrowia w zakresie finansowania podstawowej opieki zdrowotnej na wniosek Dyrektora SP ZOZ niewykorzystane środki na remont pomieszczeń w kwocie 5.000zł zostały przeznaczone na zakup materiałów do remontu oraz na pokrycie kosztów sporządzenia projektu technicznego i programu dostosowania budynku do wymagań Ministerstwa Zdrowia. W zakresie wydatkowania środków na przeciwdziałanie alkoholizmowi plan niewykorzystanych środków w wysokości 2.300 zł został zaangażowany na zakup usług w związku ze zmianą formy realizacji zadań ujętych w rocznym harmonogramie.
    - W dziale 852 - na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonano przeniesienia powstałych oszczędności w odpisach na fundusz świadczeń socjalnych, podróżach służbowych oraz usługach niematerialnych przeznaczając środki m. in. na pokrycie kosztów pogrzebu dla osoby samotnej bez źródeł dochodu, zwiększenie planu świadczeń w zakresie zasiłków rodzinnych zgodnie z przepisami, na zakup znaczków pocztowych i materiałów niezbędnych do instalacji komputera. na zakup programu finansowo-księgowego, uzupełnienie planu składek na ubezpieczenie społeczne oraz na badania lekarskie opiekunek.
    W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska oszczędności powstałe na wywozie śmieci w kwocie 2.500zł przeznacza się na opłaty za energię elektryczną i remont oświetlenia.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Ze względu na bardzo niskie temperatury dyrektorzy placówek szkolnych zgodnie z § 18 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach podjęli decyzję o zawieszeniu zajęć szkolnych w następujących terminach:
    · 23 i 24 stycznia br.– SP w Odrowążku
    · 24 i 25 stycznia br. – ZS w Bliżynie
    · 24 stycznia br. SP Sorbin i SP Mroczków.
    Mrozy spowodowały również zamarzniecie przyłącza wodociągowego w Zespole Szkół w Bliżynie, Awaria została usunięta przez pracowników Urzędu Gminy.
    2. W związku z ostatnimi wydarzeniami na Śląsku dyrektorzy szkół podjęli wzmożone czynności mające na celu usunięcie zalegającego śniegu na dachach budynków szkolnych.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. W grudniu nastąpił odbiór I etapu robót budowlanych realizowanych w ramach Budowy odwodnienia ul. Sobieskiego w Bliżynie polegającego na wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami ulicznymi. Ze strony gminy została podpisana umowa na współfinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Budżetu Państwa w ramach ZPORR.
    2. Zakończone i rozliczone zostały roboty w ramach III etapu budowy wodociągu gminnego w miejscowościach Bliżyn, Jastrzębia i Wojtyniów ul. Podleśna. Kontynuowana jest budowa IV etapu w miejscowości Jastrzębia. Silne mrozy na krótki czas przerwały roboty.
    3. Wykonany został projekt drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Brześciu.
    4. Projekt chodnika w ciągu drogi krajowej na odcinku Gilów – Bliżyn został przekazany do GDDKiA w celu uwzględnienia inwestycji w budżecie zarządcy drogi krajowej na 2006 r.
    5. Wykonano oświetlenie drogi gminnej Górki za torami.
    6. Rozpoczęto roboty budowlane na budowie oświetlenia drogi krajowej nr 42 na odcinku Gilów – Górki.
    7. Projektowana jest kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie.
    8. Realizowane są roboty budowlane w ramach przebudowy kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Został już wykonany znaczny zakres robót Ze względu na mrozy i zalegający śnieg nie można wykonywać robót zewnętrznych. Spowodowały one konieczność zmiany terminu zakończenia robót.
    9. Zakończono I etap „Rewitalizacji obiektów zabytkowych w Bliżynie”. Po rozliczeniu z wykonawcą został złożony wniosek o płatność, który został pozytywnie zweryfikowany przez służby Marszałka Województwa. Obecnie oczekujemy na refundację kosztów.
    10. Została zawarta umowa na budowę wodociągu w miejscowości Górki. Zakończenie robót zgodnie z umową nastąpi latem 2006 r.
    11. W grudniu została podpisana umowa na projektowanie Zalewu Bliżyńskiego. Zakończenie prac projektowych winno nastąpić latem 2006 r.
    12. Trwają pracę projektowe planu zagospodarowania przestrzennego dla Bliżyna, Brześcia i Bugaja. Zlecono aktualizację podkładów geodezyjnych.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 9 zarządzeń dotyczących następujących spraw : wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 r.– 2 zarządzenia , powołania kierownika kancelarii tajnej w Urzędzie Gminy w Bliżynie, przeprowadzenia zwykłego postępowania sprawdzającego, powołania administratora systemu informatycznego, powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia pisemnego przetargu nieograniczonego na wynajem lokalu użytkowego w budynku strażnicy OSP w Nowkach, rozkładu i czasu pracy pracowników samorządowych, obsługi hydroforni w 2006 roku, regulaminu pracy Urzędu w Bliżynie, zatrudnienia dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie.

    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    19.12. udział w posiedzeniu Zarządu Związku Międzygminnego „Utylizator”,
    28.12. negocjacje w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska dot. pożyczki na przebudowę systemu grzewczego w SP Odrowążek ,
    29.12. spotkanie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Skarżysku- Kam. dotyczące dalszego funkcjonowania punktu obsługi bezrobotnych w Bliżynie oraz podpisanie umowy w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska ,
    03.01. spotkanie z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w Urzędzie Gminy Bliżyn ,
    od 4.01. do 26.02. zwolnienie lekarskie.


    Data wprowadzenia: 2006-02-16 0956
    Data upublicznienia: 2006-02-16
    Art. czytany: 5324 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2006-02-16
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn