(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Zarządzenia
  • Zarządzenia - rok 2006
  • Zarządzenie Nr 43/2006 Wójta Gminy Bliżyn - w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Bliżyn

    Z dnia: 17 listopada 2006 roku

    Na podstawie art. 7 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Z 2005r Nr 236 poz. 2008 z późn. zm.) oraz na podstawie rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia (Dz. U. Z 2006r Nr 5 poz. 33) zarządzam co następuje:

    § 1


    Świadczenie na terenie gminy Bliżyn usług przez przedsiębiorcę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalania zwłok zwierzęcych i ich części nie może naruszać wymagań zawartych w wojewódzkim i gminnym planie gospodarki odpadami oraz innych przepisów dotyczących omawianego zagadnienia.

    § 2


    Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości winien spełniać następujące wymagania:

    1. Posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie odbierania odpadów komunalnych.

    2. Posiadać sprzęt transportowy, specjalistyczny i pozostały o konstrukcji lub zabudowie pozwalającej na załadunek, transport i wyładunek odpadów komunalnych w sposób nie powodujący zanieczyszczenia środowiska poprzez samoistne, niekontrolowane przez przedsiębiorcę, wysypywanie się, wylewanie, bądź rozwiewanie odebranych odpadów, a także roznoszenie przykrych woni (odorów):
    a. zarejestrowany i dopuszczony do ruchu oraz posiadający aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
    b. oznakowany w sposób trwały i widoczny umożliwiający identyfikację podmiotu świadczącego usługi (nazwa przedsiębiorcy, adres, telefon kontaktowy);
    c. wyposażony w odpowiednie narzędzia do ręcznego uprzątnięcia odpadów rozsypanych w trakcie prac załadunkowych;
    d. zapewniający odpowiedni standard bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych przy świadczeniu usług;
    e. zabezpieczony przed dostępem osób trzecich.

    3. Posiadać właściwe urządzenia do zbierania odpadów komunalnych tj. pojemniki, kontenery lub worki, przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości, w szczególności do zbierania odpadów w sposób selektywny, mający na celu wyodrębnienie odpadów ulegających biodegradacji z całości strumienia odpadów komunalnych, a także umożliwiające odbieranie z nieruchomości odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów z remontów.

    4. Posiadać możliwość przyjęcia wyselekcjonowanych strumieni odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie recykingu odpadów (w przypadku odpadów niebezpiecznych – zezwolenie na ich unieszkodliwianie). Uwarunkowania te dotyczą odpadów komunalnych zebranych selektywnie, tj. papieru, szkła, tworzyw sztucznych, odpadów niebezpiecznych, odpadów wielkogabarytowych, odpadów z remontu.

    5. Posiadać bazę transportową zlokalizowaną w granicach administracyjnych powiatu skarżyskiego zapewniającą:
    a. codzienne parkowanie, garażowanie i serwisowanie pojazdów po zakończeniu pracy, w sposób umożliwiający zabezpieczenie ich przed dostępem osób niepowołanych;
    b. możliwość mycia pojazdów po zakończeniu pracy i utrzymywaniu ich w należytym stanie sanitarno-higienicznym.

    6. Posiadać umowę z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia, dezynfekcji lub serwisowania pojazdów w przypadku braku możliwości przeprowadzania tych czynności na terenie własnej bazy transportowej.

    7. Posiadać zezwolenie właściwego starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych objętych wnioskiem, jeżeli przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie będzie dostarczał odebrane przez siebie odpady do miejsc unieszkodliwiania położonych poza granicami administracyjnymi powiatu skarżyskiego.

    8. Odbierać odpady komunalne na podstawie umowy i na warunkach w niej określonych; wystawiać dowody korzystania z usług z podaniem daty, ilości i rodzaju odebranych odpadów oraz ceny.

    9. Prowadzić ewidencję przekazywanych odpadów zarówno tych gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszanych, która umożliwi obliczenie średniego poziomu selekcji i możliwości naliczania zniżek w opłatach.

    10. Posiadać umowę bądź być właścicielem instalacji, urządzeń bądź obiektów związanych z gospodarowaniem odpadami.

    11. Posiadać umowę umożliwiającą przekazywanie odpadów zebranych w sposób selektywny do dalszego przetwarzania lub unieszkodliwiania.

    12. Posiadać możliwość selekcji odpadów zmieszanych w stopniu umożliwiającym osiągnięcie w kolejnych latach wskaźników odzysku i recyklingu w sytuacji, gdy selekcja przez właścicieli nieruchomości nie będzie realizowana w stopniu wystarczającym.

    13. Dostarczyć, w terminie do końca marca każdego roku, szczegółową kalkulację kosztów funkcjonowania systemu, która po weryfikacji, będzie stanowiła podstawę do podjęcia przez Radę Gminy uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat.

    14. Prowadzić ewidencję odpadów zgodnie z obowiązującymi w tej sprawie przepisami prawa.

    15. Przekazywać Wójtowi Gminy w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych, wykaz właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły oraz wykaz nieruchomości z których były odebrane odpady komunalne. Wykazy winny zawierać: imię i nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości, adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości, ilość i rodzaj odebranych odpadów.

    16. Przekazać Wójtowi Gminy w terminie do końca pierwszego kwartału każdego roku informacje za poprzedni rok kalendarzowy dotyczący:
    a. masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy;
    b. sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów;
    c. masy odpadów ulegających biodegradacji nie składowanych na składowisku odpadów i sposobu ich zagospodarowania.

    § 3


    Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu gminy Bliżyn powinien spełniać następujące wymagania:

    1. Posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

    2. Posiadać sprzęt transportowy, specjalistyczny i pozostały o konstrukcji lub zabudowie pozwalającej na załadunek, transport i wyładunek nieczystości ciekłych w sposób nie powodujący zanieczyszczenia środowiska poprzez samoistne, niekontrolowane przez przedsiębiorcę wylewanie się nieczystości:
    a. zarejestrowany i dopuszczony do ruchu oraz posiadający aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
    b. oznakowany w sposób trwały i widoczny umożliwiający identyfikację podmiotu świadczącego usługi (nazwa przedsiębiorcy, adres, telefon kontaktowy);
    c. spełniający wymagania określone w obowiązujących przepisach dotyczących pojazdów asenizacyjnych;
    d. zapewniający odpowiedni standard bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych przy świadczeniu usług.

    3. Posiadać bazę transportową zlokalizowaną w granicach administracyjnych powiatu skarżyskiego zapewniającą:
    a. codzienne parkowanie, garażowanie i serwisowanie pojazdów po zakończeniu pracy, w sposób umożliwiający zabezpieczenie ich przed dostępem osób niepowołanych;
    b. możliwość mycia pojazdów po zakończeniu pracy i utrzymywaniu ich w należytym stanie sanitarno-higienicznym.

    4. Posiadać umowę z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia, dezynfekcji lub serwisowania pojazdów w przypadku braku możliwości przeprowadzania tych czynności na terenie własnej bazy transportowej.

    5. Posiadać umowę, bądź być właścicielem stacji zlewnej, do której odprowadzane będą nieczystości płynne.

    6. Odbierać nieczystości ciekłe na podstawie umowy i na warunkach w niej określonych; wystawiać dowody korzystania z usług z podaniem daty, ilości i rodzaju odebranych nieczystości ciekłych oraz ceny.

    7. Prowadzić ewidencję zawartych umów, ilości i rodzaju nieczystości ciekłych odbieranych od właścicieli nieruchomości.

    8. Przekazywać Wójtowi Gminy w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, wykaz właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły oraz wykaz nieruchomości z których były odebrane nieczystości ciekłe. Wykazy winny zawierać: imię i nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości, adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości, ilość i rodzaj nieczystości ciekłych.

    9. Przekazać Wójtowi Gminy w terminie do końca pierwszego kwartału każdego roku informacje za poprzedni rok kalendarzowy dotyczące ilości i rodzaju oraz sposobu zagospodarowania odebranych nieczystości ciekłych.

    § 4


    Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Bliżyn winien spełniać następujące wymagania:

    1. Posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.

    2. Posiadać sprzęt i urządzenia przy pomocy których wyłapywane będą bezdomne zwierzęta.

    3. Posiadać sprzęt transportowy oraz środki do przewozu zwierząt, które spełniają warunki zawarte w ustawie o ochronie zwierząt (Dz. U. Z 2003r Nr 106, poz. 1002 z póź. zm.).

    4. Wykorzystywane przy wyłapywaniu zwierząt urządzenia i środki nie mogą stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia zwierząt.

    5. Posiadać umowę bądź być właścicielem/użytkownikiem schroniska dla zwierząt, w którym będą umieszczane wyłapane zwierzęta.

    6. W razie braku możliwości natychmiastowego przewiezienia zwierzęcia do schroniska, osiadać miejsce do przetrzymywania zwierząt do czasu przewiezienia ich do schroniska.

    7. W razie potrzeby posiadać możliwość zapewnienia pomocy weterynaryjnej.

    § 5


    Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gm. Bliżyn winien spełniać następujące wymagania:

    1. Posiadać wydzielony, ogrodzony teren, na którym zgodnie z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego bądź studium kierunków i uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego dopuszczalna jest lokalizacja takiej działalności. Lokalizację takiej inwestycji szczegółowo określają przepisy prawa i jest ona możliwa po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.

    2. W przypadku spalarni bądź grzebowisk posiadać sprzęt transportowy, specjalistyczny i pozostały, który zapewni możliwość dostarczenia zwłok zwierzęcych do miejsca ich utylizacji.

    3. W przypadku prowadzenia schroniska dla zwierząt przedsiębiorca winien wyposażyć je w sprzęt i urządzenia które nie będą stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia zwierząt ani zadawać im cierpienia.

    4. Przedsiębiorca winien zapewnić opiekę weterynaryjną.

    5. Posiadać potencjał finansowy, kadrowy i techniczny umożliwiający prowadzenie działalności w w/w zakresie.

    § 6


    Przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwoleń winni posiadać możliwość prowadzenia w/w działalności zgodnie z zapisami niniejszego zarządzenia.

    § 7


    Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości, w sposób zwyczajowo przyjęty w szczególności poprzez rozwieszenie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Gminy i na terenie gm. Bliżyn oraz poprzez umieszczenie w formie elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Bliżyn.

    § 8


    Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Wójt Gminy Bliżyn
    Tomasz Rokita


    Data wprowadzenia: 2006-12-06 1250
    Data upublicznienia: 2006-12-06
    Art. czytany: 3003 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2006-12-06
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Uchwały z sesji nr I/14 z dnia 1 grudnia 2014 roku
    Uchwały z sesji nr II/14 z dnia 17 grudnia 2014 rokIu
    Uchwały z sesji nr III/15 z dnia 27 stycznia 2015 roku
    Uchwały z sesji nr IV/15 z dnia 25 marca 2015 roku
    Uchwały z sesji nr V/15 z dnia 28 kwietnia 2015 roku
    Uchwały z sesji nr VI/15 z dnia 17 czerwca 2015 roku
    Uchwały z sesji nr VII/15 z dnia 03 września 2015 roku
    Uchwały z sesji nr VIII/15 z dnia 21 września 2015 roku
    Uchwały z sesji nr IX/15 z dnia 29 października 2015 roku
    Uchwały z sesji nr X/15 z dnia 18 grudnia 2015 roku
    Uchwały z sesji nr XI/16 z dnia 21 stycznia 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XII/16 z dnia 29 lutego 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XIII/16 z dnia 1 kwietnia 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XIV/16 z dnia 25 maja 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XV/16 z dnia 30 czerwca 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XVI/16 z dnia 8 września 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XVII/16 z dnia 6 października 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XVIII/16 z dnia 30 listopada 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XIX/16 z dnia 28 grudnia 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XX/17 z dnia 15 lutego 2017 roku
    Uchwały z sesji nr XXI/17 z dnia 29 marca 2017 roku
    Uchwały z sesji nr XXII/17 z dnia 26 czerwca 2017 roku
    Uchwały z sesji nr XXIII/17 z dnia 25 sierpnia 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXIV/17 z dnia 8 września 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXV/17 z dnia 6 października 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXVI/17 z dnia 24 listopada 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXVII/17 z dnia 28 grudnia 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXVIII/18 z dnia 15 stycznia 2018r.
    Uchwały z sesji nr XXIX/18 z dnia 5 lutego 2018r.
    Uchwały z sesji nr XXX/18 z dnia 27 marca 2018r.
    Uchwały z sesji nr XXXI/18 z dnia 26 kwietnia 2018r.
    Uchwały z sesji nr XXXII/18 z dnia 28 czerwca 2018 r.
    Uchwały z sesji nr XXXIII/18 z dnia 7 sierpnia 2018 r.
    Uchwały z sesji nr XXXIV/18 z dnia 14 września 2018 r.
    Uchwały z sesji nr XXXV/18 z dnia 26 października 2018 r.
    Uchwały z sesji nr XXXVI/18 z dnia 13 listopada 2018 r.
    Ostat. 10 wiadomości:

    » w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej na kadencję 2016-2019.
    » w sprawie programu współpracy Gminy Bliżyn z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2016
    » w sprawie uchwalenia Zmiany Nr 2 'Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Bliżyn'
    » w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Nr 1 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 'Zagórze 1' na obszarze gminy Bliżyn
    » w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Nr 1 części zmiany planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego 'Bliżyn 1' na obszarze gminy Bliżyn
    » w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu złoża 'Wołów' w miejscowości Wołów, na terenie Gminy Bliżyn
    » w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Bugaju.
    » w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
    » w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych
    » w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn