(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Przetargi
  • Przetargi - rok 2012
  • Wyjaśnienia do SIWZ na zadanie nr 3/2012

    Odpowiedzi na pytania

    GMINA BLIŻYN
    26-120 Bliżyn, ul. Kościuszki 79 a
    woj. Świętokrzyskie, pow. Skarżyski
    www.ugblizyn.bip.doc.pl
    Dotyczy:
    Przetargu nieograniczonego na zadanie nr 3/2012 – „Budowa drogi publicznej dojazdowej w Bliżynie (koło zalewu) od skrzyżowania z drogą gminną Bliżyn ul. Zafabryczna”
    W związku z zapytaniami Wykonawców dotyczącymi treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Nr 3/2012 - „Budowa drogi publicznej dojazdowej w Bliżynie (koło zalewu) od skrzyżowania z drogą gminną Bliżyn ul. Zafabryczna”, udzielam następujących wyjaśnień.
    Wpłynęły następujące zapytania:
    1) Zgodnie z punktem 3 art. 6 ustawy z 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (zwanej dalej ustawą|) „Ochronie i opiece podlegają, bez względu na stan zachowania: zabytki archeologiczne będące w szczególności:
    a) pozostałościami terenowymi pradziejowego i historycznego osadnictwa,
    b) cmentarzyskami
    c) kurhanami
    d) reliktami działalności gospodarczej, religijnej i artystycznej.”
    Rzeczywiste granice stanowisk archeologicznych nie są znane – są one bowiem najczęściej rejestrowane metodą Archeologicznego Zdjęcia Polski, która lokalizuje jedynie zabytki ruchome znajdujące się na powierzchni. W celu ich ochrony – a zgodnie z punktem 4 art. 7 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, formami ochrony zabytków są: „ustalenia ochrony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego.” Inwestycja – ze względu na swoją skalę winna uzyskać opinię Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Czy uzyskała takową?
    2) W dokumencie „Zalecenia dla wojewódzkich konserwatorów zabytków, pracowników ds. ochrony zabytków archeologicznych WUOZ oraz kierujących badaniami archeologicznymi w zakresie metod eksploracji stanowisk i sporządzania ich podstawowej dokumentacji”, na stronie 12, w rozdziale V znajduje się następujący zapis: „ W praktyce konserwatorskiej upowszechniło się pojęcie nadzorów archeologicznych. Pojęcie to jest nieprecyzyjne i może być mylące zarówno dla samych archeologów, którym zleca się prowadzenie takich nadzorów, jak i dla inwestorów, których obliguje się do ich finansowania. Pojęcie nadzoru archeologicznego powinno być stosowane w ostateczności i wyłącznie w odniesieniu do obszarów inwestycji, na których nie zostały dotąd zlokalizowane stanowiska archeologiczne, ale istnieje uzasadnione podejrzenie, że mogą się tam znajdować! Archeolog prowadzący nadzór ma wówczas obowiązek obserwacji prowadzonych prac ziemnych i wstrzymania ich w przypadku natrafienia na stanowisko archeologiczne. Powiadomiony o odkryciu zabytków archeologicznych wojewódzki konserwator zabytków podejmuje wówczas stosowna decyzję, którą może być np. przeprowadzenie wykopalisk interwencyjnych wyłącznie w obrębie terenu, który ulegnie zniszczeniu. Nie należy natomiast stosować pojęcia (i w konsekwencji zlecać) nadzoru archeologicznego jako wymogu konserwatorskiego w odniesieniu do terenów, na których znajdują się znane uprzednio (np. z badań powierzchniowych) stanowiska archeologiczne.” Czy w związku z powyższym Wykonawca powinien skalkulować w swojej ofercie koszty niezbędnego – w świetle cytowanego dokumentu – nadzoru archeologicznego, czy też nadzór archeologiczny zapewni Zamawiający?
    3) Czy w przypadku odkrycia nawarstwień archeologicznych, których przebadanie będzie wymagało wstrzymania robót na danym odcinku i niemożliwa okaże się korekta harmonogramu prac wykonawcy na ten okres, Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia terminu zakończenia prac?
    4) Czy w przypadku znacznego spowolnienia prac przez krótkotrwałe przestoje związane z koniecznością eksploracji nawarstwień archeologicznych odkrytych w trakcie robót ziemnych przewiduje się zmianę sposobu rozliczania prac?
    Wyjaśnienia Zamawiającego:
    Ad. 1
    Lokalizacja inwestycji objęta jest Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, który nie wskazuje by tern inwestycji wymagał opinii Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
    Ad. 2
    W przypadku konieczności zapewnienia nadzoru archeologicznego Zamawiający poniesie koszty z tym związane. W związku z czym Wykonawca nie powinien kalkulować w swojej ofercie kosztów nadzoru archeologicznego.
    Ad. 3
    Zgodnie z zapisem w ogłoszeniu w sekcji IV.3) : PROCEDURA zmiana umowy przewidział możliwość zmiany terminu oraz zakresu między innymi w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, archeologicznych…
    Ad. 4
    Zamawiający przewidział rozliczenie prac kosztorysem powykonawczym w związku z czym nie przewiduje zmiany sposobu rozliczania prac.
    Wójt Gminy Bliżyn
    (-) Mariusz Walachnia


    Data wprowadzenia: 2012-11-27 1506
    Data upublicznienia: 2012-11-27
    Art. czytany: 4908 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Renata Ślęzak
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Uchwały z sesji nr I/2010 z dnia 1 grudnia 2010 roku
    Uchwały z sesji nr II/2010 z dnia 6 grudnia 2010 roku
    Uchwały z sesji nr III/2010 z dnia 29 grudnia 2010 roku
    Uchwały z sesji nr IV/2010 z dnia 30 grudnia 2010 roku
    Uchwały z sesji nr V/2011 z dnia 10 lutego 2011 roku
    Uchwały z sesji nr VI/2011 z dnia 31 marca 2011 roku
    Uchwały z sesji nr VII/2011 z dnia 27 kwietnia 2011 roku
    Uchwały z sesji nr VIII/2011 z dnia 26 maja 2011 roku
    Uchwały z sesji nr IX/2011 z dnia 28 czerwca 2011 roku
    Uchwały z sesji nr X/2011 z dnia 28 lipca 2011 roku
    Uchwały z sesji nr XI/2011 z dnia 13 września 2011 roku
    Uchwały z sesji nr XII/2011 z dnia 07 października 2011 roku
    Uchwały z sesji nr XIII/2011 z dnia 27 października 2011 roku
    Uchwały z sesji nr XIV/2011 z dnia 02 grudnia 2011 roku
    Uchwały z sesji nr XV/2011 z dnia 29 grudnia 2011 roku
    Uchwały z sesji nr XVI/2012 z dnia 14 lutego 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XVII/2012 z dnia 28 lutego 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XVIII/2012 z dnia 27 kwietnia 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XIX/2012 z dnia 22 maja 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XX/2012 z dnia 11 czerwca 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XXI/2012 z dnia 21 czerwca 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XXII/2012 z dnia 29 sierpnia 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XXIII/2012 z dnia 2 października 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XXIV/2012 z dnia 29 października 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XXV/2012 z dnia 18 grudnia 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XXVI/2012 z dnia 31 grudnia 2012 roku
    Uchwały z sesji nr XXVII/2013 z dnia 25 marca 2013 roku
    Uchwały z sesji nr XXVIII/2013 z dnia 26 kwietnia 2013 roku
    Uchwały z sesji nr XXIX/2013 z dnia 27 maja 2013 roku
    Uchwały z sesji nr XXX/2013 z dnia 26 czerwca 2013 roku
    Uchwały z sesji nr XXXI/2013 z dnia 7 sierpnia 2013 roku
    Uchwały z sesji nr XXXII/2013 z dnia 30 września 2013 roku
    Uchwały z sesji nr XXXIII/2013 z dnia 30 października 2013 roku
    Uchwały z sesji nr XXXIV/2013 z dnia 30 grudnia 2013 roku
    Uchwały z sesji nr XXXV/2014 z dnia 11 lutego 2014 roku
    Uchwały z sesji nr XXXVI/2014 z dnia 29 kwietnia 2014 roku
    Uchwały z sesji nr XXXVII/2014 z dnia 26 maja 2014 roku
    Uchwały z sesji nr XXXVIII/2014 z dnia 25 czerwca 2014 roku
    Uchwały z sesji nr XXXIX/2014 z dnia 31 lipca 2014 roku
    Uchwały z sesji nr XL/2014 z dnia 4 września 2014 roku
    Uchwały z sesji nr XLI/2014 z dnia 3 listopada 2014 roku
    Ostat. 10 wiadomości:

    » w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Bliżyn.
    » w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Bliżyn.
    » w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy.
    » w sprawie powołania Komisji stałych Rady.
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn