(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
A» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Zarządzenia
  • Zarządzenia - rok 2005
  • Zarządzenie Nr 11/2005 WÓJTA GMINY BLIŻYN - w sprawie organizacji stałych dyżurów na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa oraz utraty mocy obowiązujących niektórych aktów normatywnych Wójta Gminy

    Z dnia: 5 kwietnia 2005 roku

    Na podstawie § 10 ust. 1 kpt. 1 Zarządzenia nr 4/2005 Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 12 stycznia2005 r. w sprawie organizacji stałych dyżurów na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa oraz utraty mocy obowiązujących niektórych aktów normatywnych wojewody w związku z art. 18 ust. 4 z dnia 21 listopada ust. 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity- Dz. U. z 2004 r. Nr 241 poz. 2416, z późniejszymi zmianami).

    §1


    1.W celu zapewnienia ciągłości przyjmowania i przekazywania decyzji organów uprawnionych do uruchamiania realizacji zadań we wszystkich stanach gotowości obronnej państwa na terenie Gminy Bliżyn organizuje się system stałych dyżurów dla potrzeb:
    1) Wójta Gminy w Urzędzie Gminy
    2) Dyrektorów jednostek organizacyjnych podległych Wójtowi Gminy- w siedzibach tych jednostek:
    - Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Bliżynie
    - Zespole Szkół w Bliżynie
    - Szkołach Podstawowych w Mroczkowie, Sorbinie i Odrowążku.

    2. Zadania wykonywane w ramach stałych dyżurów obejmują, w szczególności:
    1) Uruchamianie w warunkach wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa, procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa;
    2) Przekazywanie decyzji upoważnionych organów w sprawie uruchomienia określonych zadań wynikających z wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa oraz przekazywanie właściwym organom informacji o stanie sił uruchamianych podczas podwyższania gotowości obronnej państwa.

    § 2.


    W celu szybkiego przekazywania informacji, sygnałów ustala się następujące ogniwa pośrednie:
    1) Stanowisko ds. obronnych w Urzędzie Gminy
    2) Jednostki organizacyjne podległe Wójtowi znajdujące się na obszarze gminy

    § 3


    1. Ustala się następujący obieg informacji w systemie stałych dyżurów:
    1) Centrum Zarządzania Kryzysowego Powiatu przekazuje informacje do Urzędu Gminy, a Urząd z kolei do jednostek organizacyjnych,
    2) Jednostki organizacyjne przekazują informacje i meldunki do Urzędu Gminy, a Urząd do Centrum Zarządzania Kryzysowego Powiatu,

    § 4


    1. Stałe dyżury, o których mowa w § 1, organizuje się przy wykorzystaniu personelu Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych
    2. Do pełnienia dyżurów nie mogą być wyznaczone osoby posiadające przydziały mobilizacyjne lub organizacyjno mobilizacyjne.

    § 5


    1. Do zadań osób pełniących dyżury należy w szczególności:
    1) Przyjmowanie i ewidencjonowanie oraz dostarczanie adresatowi decyzji i informacji adresowanych do organów i podmiotów gospodarczych na rzecz których działają;
    2) Powiadamianie określonych osób o obowiązku niezwłocznego stawienia się we wskazanym miejscu i czasie;
    3) Ewidencjonowanie oraz przekazywanie nakazanych decyzji i informacji organów na rzecz których działają, do organów i jednostek im podległych;
    4) Ewidencjonowanie oraz przekazywanie nakazanych informacji organów na rzecz których działają do organów nadrzędnych;
    5) Przyjmowanie, ewidencjonowanie oraz przekazywanie nakazanych informacji w ramach współpracy (współdziałania) organów i jednostek organizacyjnych;
    6) Wykonywanie czynności związanych z przyjmowaniem i przekazywaniem sygnałów (haseł) za pomocą tabeli sygnałowej, prowadzenie ich ewidencji oraz przekazywanie ich treści adresatom.

    2. Obowiązki osób pełniących stałe dyżury w Urzędzie Gminy i jednostkach organizacyjnych określają odrębne przepisy, wydane przez Ministrów: Obrony Narodowej oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji.

    3. Osoby pełniące stałe dyżury, sygnały i polecenia w zakresie zadań realizowanych na rzecz Sił Zbrojnych, otrzymane ze Starostwa Powiatowego lub Wojskowej Komendy Uzupełnień w Starachowicach albo za pośrednictwem jednostki Policji, są zobowiązane do niezwłocznego przekazywania ich adresatom lub osobom przez nich upoważnionym.

    § 6


    W stałej gotowości obronnej państwa, stałe dyżury mogą być uruchomione w pełnym lub ograniczonym zakresie:
    1) Na podstawie decyzji Starosty Powiatu- w celu zrealizowania zadań mobilizacyjnych na rzecz Sił zbrojnych, przekazanej odpowiednio przez Wojskową Komendę Uzupełnień.
    2) Na podstawie decyzji organów nadrzędnych- w celu zrealizowania zadań na rzecz tych organów oraz w celach szkoleniowych lub innych uzasadnionych przypadkach (np. klęski żywiołowe, awarie, katastrofy zagrażające bezpieczeństwu życia lub mienia ludności).

    § 7


    1. W wyższych stanach gotowości obronnej państwa, uruchomienie stałych dyżurów następuje na podstawie zarządzenia Prezesa Rady Ministrów lub organów nadrzędnych dla których dyżury te maja być pełnione.

    § 8


    Decyzja w sprawie stałych dyżurów może być przekazana:
    1) Bezpośrednio- ustnie przez organy upoważnione do uruchamiania stałych dyżurów;
    2) Pośrednio- przez osoby upoważnione na piśmie uwierzytelnionym podpisem i pieczęcią urzędową organu upoważnionego do uruchomienia stałych dyżurów;
    3) Pisemnie- przez doręczenie lub przesłanie odpowiedniego dokumentu;
    4) Za pomocą technicznych środków łączności;

    § 9


    1. Stałe dyżury są pełnione przez zmiany dyżurne według ustalonego planu.
    W skład jednej zmiany wchodzą:
    1) Starszy dyżurny- 1 osoba;
    2) Dyżurni- 1-3 osoby;
    3) Dyżurny kierowca- 1 osoba z samochodem.

    2. Czas pełnienia dyżuru przez jedną zmianę wynosi 12 godzin. Stały dyżur pełniony jest w systemie dwuzmianowym w godzinach:
    1) I zmiana- od godz. 8.00 do godz. 20.00
    2) II zmiana- od godz. 20.00 do godz.8.00 dnia następnego.

    3. Stały dyżur w godzinach pracy może być pełniony przez jedna osobę.

    § 10


    1. Stały dyżur Wójta Gminy i dyrektorów jednostek organizacyjnych należy wyposażyć w niezbędne dokumenty:
    - w szczegółową instrukcję działania stałego dyżuru stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia
    - plan alarmowania (powiadamiania) pracowników w miejscu pracy;
    - plan powiadamiania pracowników w miejscu zamieszkania;
    - wykazy pracowników powiadamianych przez łączników;
    - wykaz jednostek organizujących stały dyżur w organach nadrzędnych, podległych i współdziałających;
    - plan pełnienia stałego dyżuru;
    - dziennik ewidencji przyjętych i nadanych informacji i sygnałów;
    - książkę meldunków starszego dyżurnego;
    - tabele rozmównicze i kodowe (po ich otrzymaniu);
    - wyciąg z instrukcji przeciwpożarowej;
    - wykaz sygnałów powszechnego alarmowania i powiadamiania;
    - brudnopis;
    oraz dokumenty pomocnicze, takie jak:
    - wykaz dokumentów stałego dyżuru;
    - spis abonentów central telefonicznych;
    - schemat łączności;
    - spis inwentarza w pomieszczeniach stałego dyżuru;
    - kartę aktualizacji dokumentów stałego dyżuru itp.

    2. Dokumenty w/ w od 1-11 stanowią załączniki do Instrukcji Stałego Dyżuru Wójta

    3.Dotychczasowa aktualizacja stałych dyżurów, po jej aktualizacji staje się dokumentacją określoną w ust. 1.

    4. Miejscem pełnienia stałego dyżuru powinno być pomieszczenie znajdujące się w pobliżu miejsca pracy kierownika organu na rzecz którego działa ten dyżur. Pomieszczenie powinno być wyposażone w środki łączności, niezbędny sprzęt kwaterunkowy i biurowy oraz oświetlenie zastępcze.
    Stały dyżur wyposaża się w przybory do pisania oraz opaski koloru biało czerwonego. Osobom pełniącym stały dyżur należy zapewnić warunki
    do spożycia posiłku oraz do odpoczynku.

    5. Stałemu dyżurowi będą przydzielone środki transportu wraz z kierowcami pobrane w ramach świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju.

    § 11


    Zobowiązuje się dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy do opracowania dokumentacji dotyczącej procedur uruchamiania stałego dyżuru w uzgodnieniu z pracownikiem prowadzącym sprawy obronne w Urzędzie Gminy.

    § 12


    1. Osoby wyznaczone do pełnienia stałego dyżuru podlegają szkoleniu które prowadzi się dwukrotnie w cyklu rocznym.

    2. W ramach szkolenia o którym mowa w ust. 1, prowadzi się zajęcia teoretyczne i treningi z zakresu uruchamiania i pełnienia stałego dyżuru oraz prowadzenia dokumentacji.

    § 13


    Wójt Gminy i dyrektorzy jednostek organizacyjnych określą:
    1) Zasady organizacyjne pełnienia dyżurów;
    2) Osoby odpowiedzialne za organizację i funkcjonowanie stałego dyżuru oraz sposób sprawdzania jego gotowości do działania;
    3) System szkolenia osób wyznaczonych do pełnienia stałego dyżuru;

    § 14


    Zobowiązuje się Sekretarza Gminy do sprawowania nadzoru nad całokształtem spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem stałych dyżurów oraz ćwiczebnego sprawdzania ich gotowości do funkcjonowania, a także wydania niezbędnych wytycznych i wzorów dokumentów w tym zakresie, a w szczególności do:
    1) Udzielenia dyrektorom jednostek organizacyjnych podległych Wójtowi Gminy, instruktażu i pomocy merytorycznej
    w przygotowaniu podległych im stałych dyżurów;
    2) Kontroli spraw dotyczących stałych dyżurów w jednostkach organizacyjnych podległych Wójtowi Gminy oraz ćwiczebnego sprawdzania ich gotowości do funkcjonowania.

    § 15


    System stałych dyżurów, według zasad określonych w niniejszym zarządzeniu należy zorganizować do dnia 30 kwietnia 2005 roku.

    § 16


    Tracą moc zarządzenia:
    1) Zarządzenie Nr Pf3/97 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 17 listopada 1997 roku w sprawie sprawozdań związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa w Gminie Bliżyn.
    2) Zarządzenie Nr 4/2001 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 12 czerwca 2001 roku w sprawie organizacji szkolenia obronnego Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

    § 17


    Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

    Wójt Gminy Bliżyn
    Tomasz Rokita


    Data wprowadzenia: 2005-04-25 1136
    Data upublicznienia: 2005-04-25
    Art. czytany: 2713 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2005-04-25
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Uchwały z sesji nr I/2010 z dnia 1 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr II/2010 z dnia 6 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr III/2010 z dnia 29 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr IV/2010 z dnia 30 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr V/2011 z dnia 10 lutego 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VI/2011 z dnia 31 marca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VII/2011 z dnia 27 kwietnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VIII/2011 z dnia 26 maja 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr IX/2011 z dnia 28 czerwca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr X/2011 z dnia 28 lipca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XI/2011 z dnia 13 września 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XII/2011 z dnia 07 października 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XIII/2011 z dnia 27 października 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XIV/2011 z dnia 02 grudnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XV/2011 z dnia 29 grudnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XVI/2012 z dnia 14 lutego 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XVII/2012 z dnia 28 lutego 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XVIII/2012 z dnia 27 kwietnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XIX/2012 z dnia 22 maja 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XX/2012 z dnia 11 czerwca 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXI/2012 z dnia 21 czerwca 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXII/2012 z dnia 29 sierpnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIII/2012 z dnia 2 października 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIV/2012 z dnia 29 października 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXV/2012 z dnia 18 grudnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVI/2012 z dnia 31 grudnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVII/2013 z dnia 25 marca 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVIII/2013 z dnia 26 kwietnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIX/2013 z dnia 27 maja 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXX/2013 z dnia 26 czerwca 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXI/2013 z dnia 7 sierpnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXII/2013 z dnia 30 września 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIII/2013 z dnia 30 października 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIV/2013 z dnia 30 grudnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXV/2014 z dnia 11 lutego 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVI/2014 z dnia 29 kwietnia 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVII/2014 z dnia 26 maja 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVIII/2014 z dnia 25 czerwca 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIX/2014 z dnia 31 lipca 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XL/2014 z dnia 4 września 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XLI/2014 z dnia 3 listopada 2014 roku
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie zamiaru likwidacji Przedszkola w Bliżynie
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2012-2022
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2012.
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn