(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
A» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Zarządzenia
  • Zarządzenia - rok 2006
  • Zarządzenie Nr 43/2006 Wójta Gminy Bliżyn - w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Bliżyn

    Z dnia: 17 listopada 2006 roku

    Na podstawie art. 7 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Z 2005r Nr 236 poz. 2008 z późn. zm.) oraz na podstawie rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia (Dz. U. Z 2006r Nr 5 poz. 33) zarządzam co następuje:

    § 1


    Świadczenie na terenie gminy Bliżyn usług przez przedsiębiorcę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalania zwłok zwierzęcych i ich części nie może naruszać wymagań zawartych w wojewódzkim i gminnym planie gospodarki odpadami oraz innych przepisów dotyczących omawianego zagadnienia.

    § 2


    Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości winien spełniać następujące wymagania:

    1. Posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie odbierania odpadów komunalnych.

    2. Posiadać sprzęt transportowy, specjalistyczny i pozostały o konstrukcji lub zabudowie pozwalającej na załadunek, transport i wyładunek odpadów komunalnych w sposób nie powodujący zanieczyszczenia środowiska poprzez samoistne, niekontrolowane przez przedsiębiorcę, wysypywanie się, wylewanie, bądź rozwiewanie odebranych odpadów, a także roznoszenie przykrych woni (odorów):
    a. zarejestrowany i dopuszczony do ruchu oraz posiadający aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
    b. oznakowany w sposób trwały i widoczny umożliwiający identyfikację podmiotu świadczącego usługi (nazwa przedsiębiorcy, adres, telefon kontaktowy);
    c. wyposażony w odpowiednie narzędzia do ręcznego uprzątnięcia odpadów rozsypanych w trakcie prac załadunkowych;
    d. zapewniający odpowiedni standard bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych przy świadczeniu usług;
    e. zabezpieczony przed dostępem osób trzecich.

    3. Posiadać właściwe urządzenia do zbierania odpadów komunalnych tj. pojemniki, kontenery lub worki, przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości, w szczególności do zbierania odpadów w sposób selektywny, mający na celu wyodrębnienie odpadów ulegających biodegradacji z całości strumienia odpadów komunalnych, a także umożliwiające odbieranie z nieruchomości odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów z remontów.

    4. Posiadać możliwość przyjęcia wyselekcjonowanych strumieni odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie recykingu odpadów (w przypadku odpadów niebezpiecznych – zezwolenie na ich unieszkodliwianie). Uwarunkowania te dotyczą odpadów komunalnych zebranych selektywnie, tj. papieru, szkła, tworzyw sztucznych, odpadów niebezpiecznych, odpadów wielkogabarytowych, odpadów z remontu.

    5. Posiadać bazę transportową zlokalizowaną w granicach administracyjnych powiatu skarżyskiego zapewniającą:
    a. codzienne parkowanie, garażowanie i serwisowanie pojazdów po zakończeniu pracy, w sposób umożliwiający zabezpieczenie ich przed dostępem osób niepowołanych;
    b. możliwość mycia pojazdów po zakończeniu pracy i utrzymywaniu ich w należytym stanie sanitarno-higienicznym.

    6. Posiadać umowę z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia, dezynfekcji lub serwisowania pojazdów w przypadku braku możliwości przeprowadzania tych czynności na terenie własnej bazy transportowej.

    7. Posiadać zezwolenie właściwego starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych objętych wnioskiem, jeżeli przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie będzie dostarczał odebrane przez siebie odpady do miejsc unieszkodliwiania położonych poza granicami administracyjnymi powiatu skarżyskiego.

    8. Odbierać odpady komunalne na podstawie umowy i na warunkach w niej określonych; wystawiać dowody korzystania z usług z podaniem daty, ilości i rodzaju odebranych odpadów oraz ceny.

    9. Prowadzić ewidencję przekazywanych odpadów zarówno tych gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszanych, która umożliwi obliczenie średniego poziomu selekcji i możliwości naliczania zniżek w opłatach.

    10. Posiadać umowę bądź być właścicielem instalacji, urządzeń bądź obiektów związanych z gospodarowaniem odpadami.

    11. Posiadać umowę umożliwiającą przekazywanie odpadów zebranych w sposób selektywny do dalszego przetwarzania lub unieszkodliwiania.

    12. Posiadać możliwość selekcji odpadów zmieszanych w stopniu umożliwiającym osiągnięcie w kolejnych latach wskaźników odzysku i recyklingu w sytuacji, gdy selekcja przez właścicieli nieruchomości nie będzie realizowana w stopniu wystarczającym.

    13. Dostarczyć, w terminie do końca marca każdego roku, szczegółową kalkulację kosztów funkcjonowania systemu, która po weryfikacji, będzie stanowiła podstawę do podjęcia przez Radę Gminy uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat.

    14. Prowadzić ewidencję odpadów zgodnie z obowiązującymi w tej sprawie przepisami prawa.

    15. Przekazywać Wójtowi Gminy w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych, wykaz właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły oraz wykaz nieruchomości z których były odebrane odpady komunalne. Wykazy winny zawierać: imię i nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości, adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości, ilość i rodzaj odebranych odpadów.

    16. Przekazać Wójtowi Gminy w terminie do końca pierwszego kwartału każdego roku informacje za poprzedni rok kalendarzowy dotyczący:
    a. masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy;
    b. sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów;
    c. masy odpadów ulegających biodegradacji nie składowanych na składowisku odpadów i sposobu ich zagospodarowania.

    § 3


    Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu gminy Bliżyn powinien spełniać następujące wymagania:

    1. Posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

    2. Posiadać sprzęt transportowy, specjalistyczny i pozostały o konstrukcji lub zabudowie pozwalającej na załadunek, transport i wyładunek nieczystości ciekłych w sposób nie powodujący zanieczyszczenia środowiska poprzez samoistne, niekontrolowane przez przedsiębiorcę wylewanie się nieczystości:
    a. zarejestrowany i dopuszczony do ruchu oraz posiadający aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
    b. oznakowany w sposób trwały i widoczny umożliwiający identyfikację podmiotu świadczącego usługi (nazwa przedsiębiorcy, adres, telefon kontaktowy);
    c. spełniający wymagania określone w obowiązujących przepisach dotyczących pojazdów asenizacyjnych;
    d. zapewniający odpowiedni standard bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych przy świadczeniu usług.

    3. Posiadać bazę transportową zlokalizowaną w granicach administracyjnych powiatu skarżyskiego zapewniającą:
    a. codzienne parkowanie, garażowanie i serwisowanie pojazdów po zakończeniu pracy, w sposób umożliwiający zabezpieczenie ich przed dostępem osób niepowołanych;
    b. możliwość mycia pojazdów po zakończeniu pracy i utrzymywaniu ich w należytym stanie sanitarno-higienicznym.

    4. Posiadać umowę z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia, dezynfekcji lub serwisowania pojazdów w przypadku braku możliwości przeprowadzania tych czynności na terenie własnej bazy transportowej.

    5. Posiadać umowę, bądź być właścicielem stacji zlewnej, do której odprowadzane będą nieczystości płynne.

    6. Odbierać nieczystości ciekłe na podstawie umowy i na warunkach w niej określonych; wystawiać dowody korzystania z usług z podaniem daty, ilości i rodzaju odebranych nieczystości ciekłych oraz ceny.

    7. Prowadzić ewidencję zawartych umów, ilości i rodzaju nieczystości ciekłych odbieranych od właścicieli nieruchomości.

    8. Przekazywać Wójtowi Gminy w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, wykaz właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły oraz wykaz nieruchomości z których były odebrane nieczystości ciekłe. Wykazy winny zawierać: imię i nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości, adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości, ilość i rodzaj nieczystości ciekłych.

    9. Przekazać Wójtowi Gminy w terminie do końca pierwszego kwartału każdego roku informacje za poprzedni rok kalendarzowy dotyczące ilości i rodzaju oraz sposobu zagospodarowania odebranych nieczystości ciekłych.

    § 4


    Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Bliżyn winien spełniać następujące wymagania:

    1. Posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.

    2. Posiadać sprzęt i urządzenia przy pomocy których wyłapywane będą bezdomne zwierzęta.

    3. Posiadać sprzęt transportowy oraz środki do przewozu zwierząt, które spełniają warunki zawarte w ustawie o ochronie zwierząt (Dz. U. Z 2003r Nr 106, poz. 1002 z póź. zm.).

    4. Wykorzystywane przy wyłapywaniu zwierząt urządzenia i środki nie mogą stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia zwierząt.

    5. Posiadać umowę bądź być właścicielem/użytkownikiem schroniska dla zwierząt, w którym będą umieszczane wyłapane zwierzęta.

    6. W razie braku możliwości natychmiastowego przewiezienia zwierzęcia do schroniska, osiadać miejsce do przetrzymywania zwierząt do czasu przewiezienia ich do schroniska.

    7. W razie potrzeby posiadać możliwość zapewnienia pomocy weterynaryjnej.

    § 5


    Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gm. Bliżyn winien spełniać następujące wymagania:

    1. Posiadać wydzielony, ogrodzony teren, na którym zgodnie z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego bądź studium kierunków i uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego dopuszczalna jest lokalizacja takiej działalności. Lokalizację takiej inwestycji szczegółowo określają przepisy prawa i jest ona możliwa po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.

    2. W przypadku spalarni bądź grzebowisk posiadać sprzęt transportowy, specjalistyczny i pozostały, który zapewni możliwość dostarczenia zwłok zwierzęcych do miejsca ich utylizacji.

    3. W przypadku prowadzenia schroniska dla zwierząt przedsiębiorca winien wyposażyć je w sprzęt i urządzenia które nie będą stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia zwierząt ani zadawać im cierpienia.

    4. Przedsiębiorca winien zapewnić opiekę weterynaryjną.

    5. Posiadać potencjał finansowy, kadrowy i techniczny umożliwiający prowadzenie działalności w w/w zakresie.

    § 6


    Przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwoleń winni posiadać możliwość prowadzenia w/w działalności zgodnie z zapisami niniejszego zarządzenia.

    § 7


    Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości, w sposób zwyczajowo przyjęty w szczególności poprzez rozwieszenie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Gminy i na terenie gm. Bliżyn oraz poprzez umieszczenie w formie elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Bliżyn.

    § 8


    Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Wójt Gminy Bliżyn
    Tomasz Rokita


    Data wprowadzenia: 2006-12-06 1250
    Data upublicznienia: 2006-12-06
    Art. czytany: 3006 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Uchwały z sesji nr I/06 z dnia 24 listopada 2006 roku
    A Uchwały z sesji nr II/06 z dnia 5 grudnia 2006 roku
    A Uchwały z sesji nr III/06 z dnia 29 grudnia 2006 roku
    A Uchwały z sesji nr IV/07 z dnia 22 lutego 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr V/07 z dnia 25 kwietnia 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr VI/07 z dnia 20 czerwca 2007 roku
    A Uchwały z sesji nadzwyczajnej nr VII/07 z dnia 13 lipca 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr VIII/07 z dnia 30 sierpnia 2007 roku
    A Uchwały z sesji nadzwyczajnej nr IX/07 z dnia 14 września 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr X/07 z dnia 25 października 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr XI/07 z dnia 19 grudnia 2007 roku
    A Uchwała z sesji nr XII/08 z dnia 11 stycznia 2008 roku
    A Uchwała z sesji nr XIII/08 z dnia 26 lutego 2008 roku
    A Uchwała z sesji nadzwyczajnej nr XIV/08 z dnia 16 kwietnia 2008 roku
    A Uchwała z sesji nr XV/08 z dnia 29 kwietnia 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XVI/08 z dnia 26 czerwca 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XVII/08 z dnia 31 lipca 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XVIII/08 z dnia 29 sierpnia 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XIX/08 z dnia 22 października 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XX/08 z dnia 9 grudnia 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XXI/08 z dnia 30 grudnia 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XXII/09 z dnia 6 lutego 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIII/09 z dnia 24 marca 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIV/09 z dnia 29 kwietnia 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXV/09 z dnia 18 czerwca 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVI/09 z dnia 20 lipca 2009 roku
    A Uchwały z sesji nadzwyczajnej nr XXVII/09 z dnia 31 lipca 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVIII/09 z dnia 7 września 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIX/09 z dnia 28 października 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXX/09 z dnia 01 grudnia 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXI/09 z dnia 30 grudnia 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXII/10 z dnia 28 stycznia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIII/10 z dnia 22 marca 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIV/10 z dnia 29 kwietnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXV/10 z dnia 28 maja 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVI/10 z dnia 24 czerwca 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVII/10 z dnia 26 sierpnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVIII/10 z dnia 28 września 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIX/10 z dnia 8 października 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XLI/10 z dnia 8 listopada 2010 roku
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie odwołania ze stanowiska Sekretarza Gminy.
    A» w sprawie ustalenia warunków pracy i płacy Wójta Gminy oraz upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta.
    A» w sprawie powołania Sekretarza Gminy Bliżyn.
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2008
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn